Ч аст от политиките на А1 в подкрепа на детството са насочени към грижата за децата на служители. За тях се организират специални събития, сред които занимания по интереси, ден на професиите и други. Компанията осигурява допълнителни придобивки, свързани с отглеждане на деца, сред които: застраховане на членове на семействата на преференциални цени, подарък за всяко новородено дете; детска градина за децата на работещите в София и преференциални условия за детски заведения в София и страната.
За своите служители А1 предоставя възможност за гъвкаво работно време, по-кратък работен ден в петък и възможност за работа от дома и ползване на отпуск по време на ваканциите на учениците. Компанията организира семейни спортни събития, туристически преходи и други инициативи за семействата. С изключение на пандемичната 2020 г., А1 ежегодно организира посещения на деца на служители в офиса, за да се запознаят с работата на своите родители и на компанията.
А1 работи от години с Националната асоциация за приемна грижа в подкрепа на приемната грижа в страната. През 2019 година започва и съвместната програма „Родители+“, която помага на семейства в уязвимо икономическо положение, като им предоставя емоционална подкрепа, съвети за грижа за децата, както и средства за закупуване на най-важните неща за децата и семейството. Само през 2020 г. 375 деца получиха финансова и емоционална подкрепа по програмата „Родители+“.
Дигитализацията е един от ключовите приоритети на А1 и тя е част и от социалната отговорност на компанията, пример за което е проектът „Интернет за всички“. Неговата цел е деца в училищна възраст да се научат да работят с интернет и новите технологии. От старта на инициативата през 2014 г. общо над 10 хиляди деца са преминали през обучение в дигитална грамотност, като само през 2020 г. А1 обучи повече от 1000 по време на Софийския фестивал на науката.
Националната мрежа на децата връчи на А1 сертификат „Компания – приятел на детето“ по време на 11-тата поред церемония „Златна ябълка“ 2021, която се проведе на 31 май 2021 г. A1 е една от първите компании у нас, които получават това звание още със старта на инициативата, организирана от Националната мрежа на децата. Отличието се връчва за дългогодишните систематични и целенасочени усилия на А1 в подкрепа на децата и техните родители.
В своя доклад, базиран на подробния одит на дейността, начина на работа, условията за работа на служителите и социално-отговорните инициативи на А1, Националната мрежа на децата установи, че в компанията действат добре структурирани и утвърдени политики и процедури, които ясно зачитат правата на децата. Телекомът инвестира и използва добри практики както по отношение на служителите и техните деца, така и от гледна точка на инициативите и програмите, насочени към каузите на децата в нужда в България. Дългогодишното партньорство на А1 с НАПГ и отдадеността на компанията към каузата на приемната грижа и спокойното детство са пример как бизнесът и гражданските организации биха могли да си сътрудничат и работят в подкрепа на децата в България.
„Изключително се радвам, че А1 са една от първите телекомуникационни и технологични компании, които решително се включиха в процеса на сертифициране и са първите носители на сертификат „Компания – приятел на детето“. А1 винаги са се отличавали с ясна и целенасочена корпоративна отговорност към децата. Компанията активно и последователно работи в сферата на дарителството и местното развитие. Подкрепата на А1 за приемните родители и отглеждането на изоставените деца на България е с над 10-годишни традиции,“ заяви Георги Богданов, изпълнителен директор, Национална мрежа за децата.
„Фактът, че усилията ни в подкрепа на спокойното детство не остават незабелязани от обществото в България, е повод за удовлетворение и гордост. За мен и колегите ми в А1 сертификатът „Компания – приятел на детето“ е много ценен знак, че сме на прав път. Той е признание за приноса ни не само като компания, но и за всеки един от нашите служители, които се включват в многобройните инициативи в подкрепа на каузата на децата. Приемаме сертификата не само като отличие за постигнатото, но и като допълнителна мотивация да продължаваме да се грижим за децата – както като предоставяме отлични условия за работа на родителите в компанията, така и като помагаме на семейства в риск. Вярвам, че социалната отговорност на компаниите е важна част от тяхната идентичност и имаме амбицията да продължим да развиваме политиките си в тази посока,“ коментира Илияна Захариева, директор „Корпоративни комуникации“ в А1 България.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!