„Ако си обладан от идея, ти я намираш проявена навсякъде, дори я подушваш, казва германският писател, носител на Нобелова награда" Томас Ман. Така един вид ѝ се посвещаваш и я следваш със страст. До крайната цел. Именно прогресивните идеи, енергията за успех и промяна са двигател в живота на всеки човек и на обществата като цяло. Мирисът на всичко това намира проявление в успешното лидерство. На него е посветена най-голяма част от броя на „Мениджър“ този месец.
„Ако ме питате за какво не съм спал вечер, ще трябва да си говорим дълго. Трудно ми е било да обяснявам на хора, които не възприемат промяната, защо тя трябва да се случи”. Думите са на Владимир Спасов, прокурист на „М+С Хидравлик“ – Казанлък и мениджър на годината за 2022-ра. Отвъд отличието, той впечатлява със своята искреност, отдаденост на бизнес идеята и екипа си.
Тази година за 15-ти път, конкурсът „Мениджър на годината” отличи лидерите с високи постижения в управлението и финансовите резултати на компаниите ръководени от тях.
В броя четете още:
Бюджетът и еврозоната: Защо имаме проблем?
България има официална позиция, с която твърди, че иска да стане пълноправен член на еврозоната от 1 януари на 2024 година. В страната действат два Координационни центъра по подготовката. Водещите партии в своето мнозинство, поне на думи, подкрепят горещо смяната на лева с евро от тази дата. Има и евроскептични политически играчи, които горещо се противопоставят. Към момента изглежда, че тяхната относителна тежест е достатъчно малка, че да нямат влияние върху процеса. Големият проблем пред страната обаче е политическата несигурност. Тя ражда чудовища, които в нашия случай се отнасят до бюджета. Неговите макропоказатели са критично важни за приемането ни в еврозоната. Но изглежда, че популизмът на партиите го насочва към територия, в която той просто няма да отговаря на правилата.
Да завъртиш света от Казанлък
Мащабът на компаниите се измерва с границите на позитивния им принос. Ръководената от Владимир Спасов „М+С Хидравлик” има важна роля за Казанлък и региона. Но и не само. Тя се нарежда сред топ 3 на компаниите в света специализирани да произвеждат хидравлични компоненти. Когато мениджърът започва работа в „М+С Хидравлик”, годишният оборот на дружеството е 20 млн. лв. Тази година ще надхвърли 200 млн. лв. За двайсет години това е десетократно увеличение на обемите. Десет години откакто ръководи компанията, тя е вдигнала обема на производството си четири пъти. Владимир Спасов е минал през много нива на управление на бизнес и това го прави добър в това, с което се занимава. Казва, че не се е учил, за да стане директор. „Не съм започнал от високо управленско ниво и това ми е давало възможност през годините да опозная всички процеси. Смело мога да кажа, че знам всичко за компанията по отношение и на производство, и на техническата част. Не на нивото на специалистите, разбира се, но знам всичко, което се случва и неговата логика като цяло”, споделя той. Затова и титлата „Мениджър на годината” му приляга.
Риши Сунак и призракът на марулята
Една от най-популярните шеги в британската политика свърза марулята и Лиз Тръс. Първо „Икономист“ коментира, че срокът на годност на британската дама-премиер може да се окаже с трайността на маруля. После „Дейли стар” купи зеленчука, сложи го в хладилник, монтира му камера и обяви състезание. На седмия ден марулята спечели. Тръс издържа на премиерския пост само 45 дни, британски рекорд. Новият лидер на славната партия на торите, съответно министър-председател, се казва Риши Сунак. Богаташът с индийски произход ще изиграе своята роля в един от най-шантавите епизоди на британската политическа история.
Предпазливостта ще диктува реалното поведение
Свидетели сме на динамични промени, или както е популярно да се казва – живеем в интересни времена. Събитията от последните три години представиха пред света предизвикателства, пред които последната глобална финансова криза от 2007-2008 с основание може да ни изглежда като следобедна разходка. Макар в мрачно време. Пандемията ни постави в съвсем нови условия на потребление и правене на бизнес. Тъкмо, когато хватката ѝ започна да отслабва и всички на пазара постепенно се връщаха към старите си навици и модели на работа, започна инфлационният натиск и войната в Украйна. На този глобален фон, у нас сме в ситуация на дълбока политическа криза, която допълнително влошава общата картина.
Ако трябва да добавим малко предистория от преди 2020-та, то няма как да не бъде отбелязано относително доброто представяне на българската икономика и високи нива на заетост. Период, в който не малка част от българските потребители бяха с увеличаващи се доходи и разширяваща се потребителска кошница, в която тежестта на разходите за хранителни продукти плавно намаляваше – сигурен индикатор за нарастващ стандарт, четем в анализ на Добромир Живков от социологическа агенция „Маркет линкс“.
Южна Корея – люта храна, вкусен медиен бизнес
„Сит ли си? Нахранен ли си?“ Това е въпросът, който в Южна Корея задават, когато искат да попитат свой близък дали се чувства добре. В техния език не съществува въпросът „как си?“. Още преди корейската война и последвалото разделяне със Северна Корея по тези земи помнят глада и страданието. Постепенно храненето се издига на почит.
Семействата приготвят заедно вечерята. Скарата с горещи въглища е директно в средата на масата. Пекат се месо, риба и морски дарове, съчетани с различни видове зеленчуци. Вкусовете и миризмите са неописуеми (и не винаги приятни). Лютото преобладава, но никой не може да избяга от сладките картофи. Храната се превръща не само във важна част от ежедневието, но и в успешен медиен проект.
Търсете „Мениджър” в разпространителската мрежа в цялата страна и в платформата за дигитално четене zinzin.bg