К акво е усещането да черпиш на работното си място колеги, някои от които биха могли да са ти деца? Да те гледат с „широко затворени очи“, когато разберат, че си на 48, с 10-ина над очакванията им?
За тях аз съм бумър и не трябва те да се адаптират към мен, а аз към тях. Вие също трябва да намерите темите на разговор и правилното поведение, за да не изпаднете от играта, която тече 8 часа всеки ден.
Това са новите реалности на работното място, където до 2025 г. по света около 27% от служителите ще са на възраст до към 24-27 години, хората от поколението Gen Z, родените между 1995 и 2009 г.
За да привлекат и задържат служителите от Gen Z, работодателите трябва да изковат работна култура, която да отговаря на техните ценности, която трябва да дава възможност на техните силни черти да се развиват.
Тук се включва:
- Технология от най-висок клас
Gen Z не обичат да губят време в ровене с архаични инструменти или работни процеси и често търсят професионални настройки, където имат достъп до най-новите устройства и програми. Те също така ценят автоматизацията на „черните“ задачи и често използват технологията, за да им помогнат да работят по-ефективно и точно.
- Възможности за учене и развитие
Поколението Z цени дълбоко усвояването на нови умения и напредъка в кариерата си. Всъщност 76% от респондентите от Gen Z съобщават, че търсят възможности за професионално обучение и развитие. Почти всеки пети работник казва, че е по-вероятно да остане при работодател, който предлага преквалификация и образование като част от професионалното им развитие.
- Силна работодателска марка
Членовете на Gen Z се вълнуват от присъствието и въздействието на компанията в социалните медии, както и техните ценности и организационна култура.
- Подкрепа за психично здраве
Повечето от анкетираните Gen Z съобщават, че не усещат адекватна подкрепа за психичното здраве на работното място.
По-малко от половината от анкетираните служители са съгласни, че техният шеф им помага да поддържат здравословно натоварване, докато 28% съобщават, че се борят с психичното си здраве, както на работното място, така и извън него.
Предлагането на услуги за психично здраве на служители чрез застрахователен план може да бъде чудесен начин да накарате тези хора да се почувстват обгрижени.
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!