К люките може да не са морални, но несъмнено са характерни за хората. Американски учени установиха, че те са по-разпространени и не толкова злонамерени, колкото мислим, съобщи в. "Дейли мейл".
Хората прекарват почит по цял час - 52 минути, в клюки дневно.
За социолозите клюките са част от обществото.
Те допринасят за разпространяването на информация в групите, създават обединен фронт, предпазват останалите от потенциални зли особи.
Учени от университета на Калифорния в Ривърсайд проследиха колко клюкарстват хората и кой какво казва. Те поставиха подслушващи устройства на 467 доброволци и записваха около 10 процента от казаното от тях. Така чуха 4003 клюки за пет дни.
Всички участници в изследването - 269 жени и 198 мъже са клюкарствали, но не по един и същи начин.
Повечето клюки са били за познати, а не за знаменитости.
Жените са клюкарствали малко повече от мъжете, но са казвали само "неутрални" неща - споделяли са информация, а не са правили негативни заявления.
Макар и да са преобладавали неутралните клюки, отрицателните коментари са били два пъти повече от похвалите.
Особено склонни към отрицателни коментари са младите хора. Репутацията на богатите като по-малко склонни към клюки обаче не е вярна. Освен това по-бедните и по-малко образованите не клюкарстват повече от богатите и образованите.
Всички клюкарстваме.
Това е присъщо за човешката природа и дори има важна цел.
Предишни изследвания доказаха, че мозъкът ни възприема лицата в зависимост от това, което сме чули за човека. Клюките също имат защитен ефект, защото дават информация на кого можем да имаме доверие и кой може да е опасен.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!