Н аскоро учени направиха неочаквано откритие, докато разглеждаха една от картините на Пабло Пикасо.
Когато правят рентгенови и инфрачервени снимки на „портрет, изобразяващ приятел на Пикасо, скулптор, нарисуван през 1901 г., и един от най-ранните примери от синия период на художника“, консерваторите от The Courtauld Institue of Art в Лондон откриват, че под портрета има картина на жена.
Според съобщението за пресата историците са открили творбата, скрита в „Портрет на Матеу Фернандес де Сото“ на Пикасо, който в момента е част от предстояща изложба.
Новооткритата картина вероятно е създадена няколко месеца преди Пикасо да започне да прави официалния си портрет.
„По това време Пикасо често използвал повторно платната си, защото не разполагал с много пари. Въпреки това, той също така е приемал процеса на рисуване на едно произведение върху друго, като се е съпротивлявал на избелването на стари изображения в полза на започването на нова фигура директно върху по-ранна. Сякаш портретът на де Сото е израснал от фигурата на жената отдолу, докато един стил е отстъпвал място на друг“, пише институтът в прессъобщението.
„Начинът на работа на Пикасо да трансформира един образ в друг и да променя стила си ще се превърне в определяща характеристика на неговото изкуство“, допълва Барнаби Райт, заместник-ръководител на галерия „Курто“.
„Отдавна подозирахме, че зад портрета се крие друга картина. Повърхността на творбата има издайнически следи и текстури от нещо отдолу. Сега знаем, че това е фигура на жена. Можете дори да започнете да разпознавате формата ѝ само като погледнете картината с просто око“, продължи той.
Главата, извитите рамене и пръстите на жената се виждат лесно върху платното. Зрителите дори могат да различат прическата на жената - популярна прическа по онова време. Допълнителни доказателства сочат, че има още една глава на по-ниско ниво на картината, което предполага, че платното може да е било преработвано многократно.
Въпреки че фигурата на жената е ясна, нейната самоличност не е ясна, според института.
Картината много прилича на други парижки жени, които Пикасо рисува през същата година, и според експертите тя може да е „модел, приятелка или дори любовница“.
Едва 19-годишен, Пикасо пристига в Париж през май 1901 г. В началото на годината той залага на живия импресионистичен стил с ярки цветове. По-късно през годината навлиза в т.нар. син период - по-мрачен и съзерцателен стил. Историците често посочват самоубийството на приятеля на Пикасо Карлос Касагемас като вдъхновение за новия период.
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!