Т ази седмица в новините се появиха цял куп международни инфраструктурни проекти със силен акцент върху копаенето, пише CNN.
Най-впечатляващ безспорно е възобновения план за тунел, който да свързва Лондон и Ню Йорк.
Разкрит бе планът за трансатлантически тунел на стойност 20 трилиона долара, който теоретично би могъл да свърже Лондон и Ню Йорк само за един час с помощта на технология на вакуумни тръби.
Предложенията за тунел, свързващ Обединеното кралство със САЩ под Атлантическия океан, се появиха отново, но с цена от почти 20 трилиона долара, проектът е голямо търсене, разкрива Newsweek.
Идеята за "Трансатлантически тунел" съществува от известно време, въпреки че проблемите с мащаба, цената и полезността отдавна задушават всяко реалистично развитие. Въпреки че полетът между Лондон и Ню Йорк отнема около осем часа, досега не беше ясно дали влаковете, които се движат под океана, биха направили пътуването достатъчно бързо, за да оправдае разходите за строителство.
Тъй като двата глобални града са на повече от 3000 мили един от друг, строителството ще отнеме няколко години – изграждането на 23,5-километровия тунел под Ламанша, свързващ Англия и Франция, отнема шест години и изисква значителни инвестиции. Оценките за разходите достигнаха до £15,5 трилиона, което се равнява на $19,8 трилиона.
Развитието на технологията на вакуумните тръби обаче направи концепцията по-жизнеспособна. Чрез създаване на вакуум в тунела и използване на превозни средства под налягане, влаковете, пътуващи по структурата, теоретично биха могли да достигнат скорости от над 3000 мили в час, което прави пътуването между Лондон и Ню Йорк едва един час.
Това е така, защото влаковете няма да се сблъскат с въздушно съпротивление в тунела, което им позволява да достигнат по-високи скорости от нетрадиционните влакове. Този дизайн, който е видял ново развитие в индийския транспорт, понякога се нарича "hyperloop".
Намаляването на междуконтиненталното пътуване до няколко минути означава, че за първи път Трансатлантическият тунел оправдава огромната цена, с която идва подводното строителство, тъй като ще стане значително по-ефективен и екологичен от летенето.
Все още обаче няма сценография на тунела. Различни предложения предполагат тунел под дъното на океана, докато други предлагат изграждането му на "кокили". Един проект дори предлага тунелът да бъде плаващ, поддържан на място от кабели, прикрепени към океанското дъно.
Тунелът под Ламанша, свързващ Франция с Обединеното кралство, е построен за период от шест години. Ако трансатлантическият тунел бъде построен със същата скорост, ще са необходими 782 години, за да се преодолее разликата от 3000 мили между САЩ и Великобритания.
Влаковете, пътуващи през вакуум, бяха популяризирани от Илон Мъск, който написа статия през 2013 г., която предлага изпращане на капсули през вакуумна среда, за да се намали съпротивлението на въздуха. Тестванията на технологията са в ход в Индия и Китай, като се планира да се интегрира в техните високоскоростни железопътни системи в цялата страна.
Друг проект, привлякъл вниманието е Rogfast
В плановете, които действително се осъществяват, миналия месец Норвегия даде началото на проекта Rogfast, който обещава да бъде най-дългият и най-дълбокият подводен пътен тунел в света. На други места в Северна Европа най-дългият пътен и железопътен тунел в света - тунелът „Фехмарнбелт“ между Дания и Германия - трябва да бъде открит през 2029 г.
Южна Европа също не се срамува от един или два проекта. Строителството на нов мост, свързващ Гърция и Турция, може би е по-близо до започване, съобщи гръцкият вестник „Репортер“ в петък.
Близо до западния край на Европа Обединеното кралство е заето с изграждането на един от най-скъпите железопътни проекти в света, известен като HS2 (High Speed 2), който сега струва 416 милиона долара на миля. Много хора обаче смятат, че той е безсмислен.
Това се случва няколко години, след като Обединеното кралство възобнови плановете си за един от най-амбициозните мостове в света, който щеше да свързва Великобритания и Ирландия.
Той трябваше да премине през 20-киломерова отсечка, но водите бяха достатъчно дълбоки, за да потопят Айфеловата кула. След това се появява въпросът за радиоактивните отпадъци и невзривените боеприпаси. Не е изненадващо, че плановете са изоставени.
Бонус новини: багажен блус
Топ музикант, който свири на сватбата на принц Хари и Меган Маркъл, беше принуден да отмени концерт тази седмица, след като Air Canada отказа да даде място в самолета на виолончелото му за няколко милиона долара.
За други проблемите започват само от въртележката на багажа, въпреки че има напредък в облекчаването на болката от това. United Airlines въведе нов начин за проследяване на изгубен багаж с AirTags, като потребителите могат да споделят информация за местоположението директно с авиокомпанията. Други превозвачи, включително Delta, Lufthansa и Qantas, са готови да последват примера.
И накрая, Japan Airlines обяви услуга за доставка на багаж за пътници, която ще позволи оставянето на багаж в хотелите на клиентите срещу заплащане. Идеята е да се намали пренаселеността в обществения транспорт на Токио.
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!