К огато катарски шейх поискал от консиержа в хотел „Рафълс Дубай“ да достави подарък за съпругата му, той само кимнал. „Разбира се, г-не, какъв да бъде подаръкът?“. „Ролс Ройс Гоус“, последен модел“, отвърнал шейхът. „И да бъде доставен в Катар до утре вечер.“
Случката се разиграва през 2012 година, пише Си Ен Ен. Харолд Абонитала, сега главен консиерж в хотел „Хабтур палас“, смята тази поръчка за едно от най-големите предизвикателства в близо 14-годишната си кариера.
„Беше доста напрегната ситуация“, спомня си той. Беше четвъртък вечер, а в петък е ден за почивка и молитви в Дубай и повечето магазини са затворени. Той буквално се втурнал към шоурума на „Ролс Ройс“ и до 8 часа вечерта успял да получи модела „Гоус“. Но как се транспортира автомобил за 300 000 долара на 400 мили разстояние до залез на следващия ден?
Чрез своята мрежа от контакти консиержът успял да намери свой колега, който имал чичо, притежаващ фирма за превоз на товари. Именно той осигурил товарен самолет, който превозил автомобила – срещу съответната сума, разбира се. „Превозът струваше 350 000 дирхама (около 95 000 долара)“, съобщил Абонитала на госта си. „Не ми съобщавай сумата, просто свърши работата“, отвърнал шейхът.
Златните ключове
Да направиш и невъзможното, за да изпълниш поръчката на госта, е ключово мото за всеки член на Международната асоциация на елитните консиержи „Ле Кли Дор“. Членовете на тази организация се разпознават по логото – два златни кръстосани ключа, забодени на реверите на саката им. Мрежата от елитни консиержи се простира в 80 държави по света и има около 4000 членове. Тяхната основна гордост е постигането на невъзможното.
Ела Ланзанас, главен консиерж в 5-звездния хотел „Феърмонт Дубай“, веднъж трябвало да издири ливански фризьор, да го убеди да откаже всичките си ангажименти за деня и да го качи на чартърна лодка, която да го отведе на кораба на една от гостенките, която тръгвала на 3-дневна круизна обиколка.
„Тя каза, че нямало да има време да отиде до салона, а имала официална вечеря на кораба“, припомня си Ланзанас. И консиержът трябвало да направи невъзможното. „Най-важното за мен беше да изпълня тази поръчка в последната минута, за да направя гостенката си щастлива“, заявява тя. „В крайна сметка гостенката беше доволна от направената й прическа“.
Да осигуриш „чист лукс“
„Кансиержът ще изпълни всяка молба, стига да е в рамките на морала, да е законна и да е в рамките на човешките възможности“, се посочва на официалния сайт на организацията „Ле Кли Дор“.
Дубай привлича 15,8 милиона души всяка година основно благодарение на големия брой бизнес пътувания и репутацията си на притегателно място за туристите. Затова и очакванията към предоставяните услуги са изключително високи.
„Луксът е в кръвта на Дубай“, заявява Аби Сам, президентът на „Ле Кли Дор“ в Обединените арабски емирства. „А наше задължение е да осигурим чист лукс“.
Веднъж двойка готи предоставили на Сам почти празно шишенце от парфюм без етикет. Купили го преди няколко години в Дубай, но не могли да си спомнят от къде точно.
По думите на консиержа в Дубай има над 200 парфюмерийни магазина и нито един не разпознал уханието. Затова Сам се обърнал към производител, който установил химичния състав на парфюма и го създал отново.
„Когато дадох на двойката парфюма – те бяха изумени. Самите те бяха прекарали четири дни в издирването му“, спомня си Сам. „Това са само част от предизвикателствата, пред които се изправяш. А ако си добър консиерж, ти ще можеш да се справиш с тях“.
Консиерж срещу технология
В хотел „Билионеър Меншън Дубай“ всичко е направено така, че да привлича погледа. „Когато говорят парите, всеки слуша“, заявява Абонитала, който обяснява как точно се изпълняват „най-дивите“ желания на гостите. Всъщност гостите, които имат определен бюджет за ваканцията са тези, които представляват най-голямо предизвикателство с молбите си.
Това са гостите, които използват „Инстаграм“, за да планират посещението си преди да пристигнат в страната. „Те знаят за какво става дума“, категоричен е Абонитала. „Те са проучили мястото, знаят какво да очакват и се опитват да „изстискат“ консиержа за всичките му контакти, за да получат отстъпка за това или онова.“
Развитието на технологиите постави нови предизвикателства пред консиержа. Те се състезават с „Гугъл“ и „Инстаграм“, така че трябва да са наясно с най-новите тенденции, къде са най-новите ресторанти, изложби и спортни събития в града.
Според Сам обаче, това е нещо, което помага за повишаване на стандарта. „Трябва да знаеш повече от госта“, твърди той и допълва:“Това ни прави по-конкурентоспособни и ни дава повече страст в работата, за да сме сигурни, че имаме цялата информация и знаем за какво точно става дума.“
В хотел „Ринейсънс даунтатун Дубай“ консиержите са известни като „навигатори“. Те са представяни като „местни експерти“, които могат да ти кажат и покажат неща, които не са включени в туристическия справочник.
Клийтъс Джордж, главният „навигатор“ на хотела, твърди, че това е в отговор на променящите се тенденции и в търсенето на „скрити диаманти“, които не се намират на обичайните туристически пътеки.
„Гостите все още търсят мнението на консиержа и искат препоръки. Но те очакват лично обслужване и особено, когато видят златните ключове на реверите ни – очакват да им се предостави нещо изключително“, твърди той.
Едно от най-странните постижения на Джордж е да успее да намери за свой гост „Гьокуро“ – изключително рядък вид японски зелен чай, който струва по 16 долара за 100 грама. „Тя беше изумена“, спомня си той. „Каза ми, че е търсила този вид чай последните 4 или 5 месеца и не е могла да го намери никъде“.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!