З а СССР 80-те години на миналия век са повратна точка - не само за страната, но и за съветската автомобилна индустрия. По това време са създадени проекти, които биха могли да станат успешни наследници на популярните си предшественици.
Вижте във видеото от канала "Авто банда" по VBOX7.com някои от най-интересните концептуални модели, произведени в бившия Съветски съюз, за които много малко хора знаят.
И руснаците го могат, направиха безпилотен електрически автомобил
„Кортеж“ с 15% по-евтин от BMW M760Li xDrive
Путин стана рекламно лице на новата Лада
НАМИ-ЛуАЗ "Прото"
През 1989 г. автомобилът има всички шансове да се превърне в модел за серийно производство. В допълнение към традиционните изисквания за превозни средства с висока проходимост (проходимост и надеждност), "Прото" дава и комфорт. Купето е изработено със здрава метална рамка, върху която са закрепени леки панели от фибростъкло. Двигателят на "Таврия" осигурява ускорение на автомобила до 130 км / ч. Като цяло това е модерен а времето си компактен SUV с големи възможности за по-нататъшна модернизация. Но не е одобрен от Москва.
НАМИ 0288 "Компакт
"Компакт" - експериментална машина, също създадена в Института на НАМИ и произведена в един екземпляр през 1988 г. Колата има редица технически решения, които са новост в СССР. "Компакт" дори е с бордови компютър, който контролира работата на окачването. Двигателят от "Таврия" е модернизиран. Работи с бензин и водород. Разходът на гориво е само 5.4 литра на 100 километра. Ако "Компакт" беше пуснат за производство, той ще се превърне в силен конкурент на популярния Daewoo Matiz.
НАМИ "Охта"
Проектът Охта е разработен в Ленинградския клон на НАМИ и един прототип е построен през 1987 г. Това е 7-местен автомобил с невероятна възможност за трансформация. Средният ред седалки се сгъва, за да се оформи маса. Предните седалки се завъртат на 180 градуса. Така простият интериор се превръща в уютно отделение. И ако е необходимо да се превози товар, седалките от втория и третия ред се отстраняват и миниванът става ван. За СССР в края на 80-те години моделът изглежда футуристичен, със своето рационално тяло и голяма остъклена площ. Фаровете са много ниско. Има прибиращ се спойлер, който подобрява аеродинамиката на колата.
ЗИЛ-4102
ЗИЛ-4102 е разработен по заповед на президента на СССР Михаил Горбачов за замяна на остарелия ЗИЛ-41041. От Англия е закупен нов Rolls-Royce Silver Spirit за проучване и копиране на неговите характеристики. Също така, при проектирането на машината се копират американските лимузини и дизайнът на големи седани като Volvo 760. През 1988 г. са произведени два прототопа на ЗИЛ-4102. С външни панели изработени от фибростъкло. V-образен 8-цилиндров двигател от 7,68 литра с мощност 315 к.с. Разходът на гориво е близо 21 литра на 100 километра.
Салонът е много просторен, декориран с бяла кожа, килими "леопард" и дърво. Богатото оборудване на лимузината на президента включва електрически прозорци, радиоприемник, аудио система с 10 високоговорителя, CD плеър, бордови компютър и гласов асистент. Въпреки всички нововъведения, Зил-4102 не е харесан от Горбачов, а проектът е закрит.
Москвич-2139 "Арбат"
През 80-те години управата на завода в Москвич решава да замени модела 2140, който отдавна е остарял. Инженерите разработват редица проекти, които радикално актуализират моделната гама за десетина години напред. Москвич-2139 "Арбат" е можел да стане първият съветски седемместен миниван. Той има стоманено тяло, върху което са прикрепени панели от фибростъкло. През 1991 г. е произведен един работещ модел.
Москвич-2143 "Яуза"
Концептуалната "Яуза" представлява по-нататъшното развитие на седаните 2141. Моделът би могъл да претендира за колата с най-смешните прозорци: горните части на страничните стъкла са здраво фиксирани и само долните се отварят. През 1991 г. са произведени 3 броя.
Москвич-2144 "Истра"
От всички концепции на АЗЛК, насочени към 2000 г., най-реалистичен е Москвавич-2144 "Истра". Купето е изцяло от алуминий. Една странична врата се отваря нагоре, подобно на суперавтомобил, давайки достъп до салон с много нововъведения и екстри. Информацията за скоростта, както и изображение от устройство за нощно виждане, се проектира върху предното стъкло. Безопасността на автомобила е подобрена с колани, въздушни възглавници и антиблокираща система на колелата (ABS). В автомобила има климатик, а страничните прозорци не се отварят. Разпадането на СССР слага край и на тази концепция.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!