Френската модна къща „Шанел“ предизвика недоволство с продажбата на луксозен бумеранг с монограм, чиято сума е 1500 долара. Според критици този аксесоар представлява обида за културата на австралийските аборигени.
Обвиняват марката, че се опитва да превърне едно оръжие за лов и важна част от аборигенското наследство в символ на финансов статус, предлагайки лъскавия черен бумеранг от дърво и смола в новата си пролетно-лятна колекция.
Активистът за защита на аборигенската култура Наюка Гори заяви, че необичайното решение на „Шанел“ е „толкова погрешно, че чак е абсурдно“.
Have decided to save for the next three years so I can connect with my culture via @CHANEL https://t.co/ocZSljGkPW
— Nayuka Gorrie (@NayukaGorrie) 15 май 2017 г.
Той също така допълни, че коренното население в Австралия е сред най-непривилегированата част на обществото и ежедневно трябва да се бори, за да запази традициите си.
Масовото недоволство от „Шанел“ започна, след като американският гримьор Джефри Стар публикува в социалните мрежи снимка на бумеранга.
Having so much fun with my new @Chanel boomerang 👌🏼 pic.twitter.com/8w6jGPIuYU
— Jeffree Star (@JeffreeStar) 15 май 2017 г.
В отговор на критиките от „Шанел“ публикуваха изявление, в което посочват, че са „изключително отдадени на това да уважават всички култури и съжаляват, за това, че някой може да се почувствал обиден“.
Бумерангът играе важна роля в културата на аборигените в продължение на хиляди години като предмет, служещ за работа и развлечение.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!