Д а бъдеш шеф под прикритие, за да се запознаеш отблизо с процеса на работа във фирмата, която управляваш, както и да опознаеш историите на служителите, които работят в нея на най-различни стъпала в йерархията.
Тази тръпка, приключение, но и много ценен опит предлага формата „Шеф под прикритие“, който реализира първи много успешен сезон в ефира на Нова ТВ, а в момента работи и по втори.
Но на какъв принцип се подбират шефовете, които ще влязат под прикритие в ролята на служители?
„Ежедневно проучваме потенциални участници в предаването. Това трябва да са шефове на големи фирми, с отговорна ръководна политика, готови да се впуснат в такъв тип приключение. Избираме хора, които имат ясно мнение и го изказват в статии, интервюта. Понякога се ориентираме и от социалната отговорност на компанията. Обикновено това са хора, натрупали доста опит, които знаят как да се справят в различните ситуации“, разказва продуцентът на предаването Явор Попов.
Освен това той „отвори вратата“ и сподели, че екипът на предаването проучва много внимателно фирмите, където снимат.
„Колкото е необходимо толкова работим за подготовка на предаването. Наша отговорност е в участието си шефа да види колкото се може повече неща, за които не знае“, обяснява той професионализма на целия проект.
Но питали ли сте се някога как шефовете биват преобразявани така, че да не бъдат разпознати от повечето служители?
Оказва се, че в „Шеф под прикритие“ екипът по дегизацията е може би най-големият в тази продукция. Включва двама стилисти, зъботелник, гримьор, перукер, специалист допълнителни дегизации, оптик.
Шоуто създава напълно нова визия на участника, но работи с него и поведенчески, за да може да влезе съвсем в новата си роля.
Вижте магията на шоуто с шефове преди и след в нашата галерия
На въпроса с какви емоции са се впуснали в това приключение досегашните участници във формата, Попов разказва:
„Всеки с различни. Смятам, че обединяващото за всички е, че са авантюристи и иноватори. Това е нов формат и не се знаеше как ще се възприеме и какво с какво ще се сблъскат. Някой влизаха с откровено любопитство, просто ни е довериха и се оставиха да видят какво ще им се случи, за което съм им много благодарен“.
А дали са били подготвени за „сблъсък с реалността“?
„И да, и не. Повечето шефове познават фирмите си, но в течение на времето са се откъснали от производството и вече нямат пряко впечатление. Цел на формата е да ги срещне с реалността и с някои от служителите, да ги запознае с някои процеси, които те са забравили или не знаят. Тяхна е преценката как да реагират на дадена ситуация“, обяснява той и допълва, че в крайна сметка „за всеки един от шефовете участието е един незабравим спомен. В рамките да седмица-две те вършат напълно нехарактерна за сегашното им ежедневие работа. Занимават ги проблеми, които са далеч назад във времето. В крайна сметка всеки, който успя да си отвори сърцето за своите хора остана много, много доволен.
И за финал, ако сте шеф и си задавате въпроса каква би могла да бъде основната ви мотивация за участие, един цитат, който би ви вдъхновил:
“Ако се грижите за служителите си, те ще се грижат за клиентите ви” - Ричард Брансън
Явор Попов е роден на 14.01.1970 г. в семейство на режисьор и художничка. Завършва 38-мо основно училище, 31-ва гимназия и Университета за Национално и Световно стопанство.
През 2000 г. започва работа като мениджър в предаването “Точка на пресичане”. По-късно Явор вече управлява 2 предавания едновременно „Море от любов” и „Имаш поща”. Това окончателно го свързва с продуцирането. Ще свържете още името му с предавания като „Такъв е животът - Шейново”, “Часът на мама”, “Дом и градина”, “Футболни съпруги” и др.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!