Ч астните подводници стават все по-популярни сред милиардерите. Дори след трагедията с батискафа "Титан" богатите хора не се плашат да експериментират със скъп дълбоководен туризъм, пише Тhe Cut, позовавайки се на скорошно проучване на The New York Times.
Човешките останки на "Титан": Кога ще разберем резултатите от анализа на отломките?
След експлозията на батискафа "Титан" през юни тази година подводниците, построени от частни компании, "могат да се превърнат в смъртоносни капани", отбелязват авторите. Богатите туристи обаче изглежда, че не се притесняват.
Чарлз Конен, съосновател на производителя на подводници SEAmagine Hydrospace, казва пред Times, че в момента по света се използват около 200 такива плавателни съда. Някои от тях са собственост на научни институции, други са предназначени за туризъм. И броят на туристическите подводници, каза той, непрекъснато нараства.
Историята на "Костенурката" - една от първите подводници в света
Твърди се, че филмовият режисьор Джеймс Камерън и инвеститорът милиардер Рей Далио са големи почитатели на този вид туризъм и свързаните с него изследвания.
"Океанът е най-големият ресурс, с който разполагаме. Той е два пъти по-голям от всички континенти, взети заедно, и е недостатъчно изследван", посочва Далио.
Докато билетът за подводна обиколка, подобна на тази, която завърши с трагедия по пътя към останките на "Титаник", е твърде скъп за повечето хора (билетът за обиколката струваше 250 000 долара), притежаването на собствена подводница изисква друго ниво на богатство и инфраструктура, пише Times.
"Като филм на ужасите": Жертвите на "Титан" са знаели съдбата си минута преди имплозията
Цената на набиращите популярност подводници варира от 2 до 7 милиона долара. В същото време дневните разходи за поддръжка, навигация и управление възлизат на около 15 хил. долара. Такива подводници се поставят от частни собственици на техните яхти.
Както отбелязват експертите, за тази цел дължината на яхтата трябва да бъде най-малко 36,5 метра.
Зловещите думи на изпълнителният директор на "Титан": Ти така или иначе си мъртъв
"Всъщност това е такъв незначителен разход, когато си прехласнат по нарастващите мащаби на своите авоари", отбелязва The Cut.
Офер Кефер, управител на компанията за персонални подводници SubMerge, обяснява интереса на богатите хора към подводниците с думите: "Когато вече мега и супер яхти, подводницата се превръща в следващата задължителна придобивка".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!