К ристофър Нолан има желание да заснеме филм на ужасите, стига да има достатъчно добра идея.
В четвъртък Нолан говори по време на събитие в Британския филмов институт (БФИ) в Лондон, на което присъстваше многобройна публика.
"В "Опенхаймер" определено има елементи на ужаси, както мисля, че е подходящо за темата. Мисля, че филмите на ужасите са много интересни, защото зависят от много кинематографични похвати, наистина става въпрос за висцерална реакция на нещата и затова в някакъв момент с удоволствие бих направил филм на ужасите. Но мисля, че един наистина добър филм на ужасите изисква наистина изключителна идея. А такива са малко. Така че не съм намерил история, която да се поддава на това", отговаря Нолан на въпрос на зрител дали би обмислил да заснеме филм на ужасите.
Кристофър Нолан спечели голямата награда на Гилдията на режисьорите с "Опенхаймер"
"Но мисля, че това е много интересен жанр от кинематографична гледна точка. Това е и един от малкото жанрове, в които студията правят много такива филми, а те са филми, в които има много мрачност, много абстрактност. Те притежават много от качествата, които Холивуд по принцип много се съпротивлява да влага във филми, но това е жанр, в който това е допустимо", допълва Нолан.
Разширявайки темата за жанра, режисьорът отново даде пример с "Опенхаймер", където според него средата на филма е "много силно" в жанра на обира, а третото действие на филма е съдебна драма.
"Причината, поради която се спрях на тези два жанра за тези части, е, че те са масови жанрове, в които диалогът, разговорите между хората, са по своята същност интензивни и интересни за публиката. Това е забавното при жанра, че можеш да си играеш с много различни области, където в друг тип филм наистина не би ти било позволено", казва Нолан.
БАФТА 2024: "Опенхаймер" триумфира с награда за най-добър филм
Разговорът, модериран от водещата на BBC Франсин Сток, обхвана цялата богата кариера на Нолан, като режисьорът обясни различни аспекти на занаята си, особено процеса на писане и редактиране. Той също така засегна приноса на кинематографията, особено на формата Imax, и композирането в работата си, като спомена Хойт ван Хойтема и Ханс Цимер. Обсъдено бе и участието на актьорите, по-специално какво е донесъл Хийт Леджър за ролята на Жокера в "Тъмният рицар".
Сток заяви, че филмите за Батман на Нолан са предвидили появата на разрушителни лидери в политиката по целия свят.
"Намерението винаги е било просто да бъдем честни в представянето на нещата, от които сме били засегнати, нещата, за които сме се притеснявали. Със сигурност, когато погледна назад към "Батман в началото", има силен акцент върху тероризма, очевидно след 911 г. Това не беше нещо, което съзнателно влагахме във филма. Със сигурност Жокера от "Тъмния рицар" е свързан със страха и анархията, със страха от разрушаването на правилата и какво ще направи това с обществото. В "Тъмният рицар възкръсва" има много страх от фашизма, демагогията", отговаря Нолан.
Вечерта беше представена от главния изпълнителен директор на BFI Бен Робъртс, който разкри, че Нолан и неговата партньорка в реалния живот и в продуцирането Ема Робъртс са посетили Националния архив на BFI по-рано същия ден. Той даде висока оценка на тяхната подкрепа за институцията, която е един от най-големите филмови и телевизионни архиви в света. В чест на предпочитанието на Нолан към филма пред дигиталните технологии, всички клипове, показани вечерта, бяха на 35 мм, включително един от новата реставрация на филма му "Мементо".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!