Ари Уегнър може да влезе в историята на наградите Оскар, съобщи Асошиейтед прес.
Австралийката, която е на 37 години, има много добър шанс да стане първата жена, спечелила престижното киноотличие в категорията за операторско майсторство за работата си при създаването на незаличимите образи във филма "Силата на кучето" заедно с режисьорката Джейн Кемпиън.
И победителят е … фаворитите за Оскар вече са безспорни
Двете се борят с екстремните условия в Нова Зеландия, за да пренесат публиката в пусто ранчо в Монтана през 20-те години на XX век и да създадат незабравима история за човешката чувствителност. Някои от кадрите, сред които този на двама актьори, чиито силуети се виждат през врата на обор, вече сe изучават от амбициозните режисьори.
Уегнър и Кемпиън можеше никога да не се срещнат, ако не беше реклама на австралийска банка. Режисьорката не е снимала реклама, но приема да се заеме с тази и се попада на младата операторка. Ари Уегнър определя като прилив на адреналин обаждане от Кемпиън няколко години по-късно по повод на проект за адаптиране на книгата на Томас Савидж от 1967 г. В онзи ден тя излиза, купува творбата и я прочита.
Номинациите за Оскар 2022: Най-добрите в киното в битка за най-престижните награди
Операторката вече е станала известна с работата си в продукции като "Лейди Макбет" и "Зола". Визуалните езици на филмите са различни и въздействащи ,а общото между тях е, че са с по-нисък бюджет и независимо финансиране.
"Силата на кучето" обаче е различен и не само защото участва Кемпиън. Те имат подкрепата на Netflix. Стрийминг компанията дава на Джейн Кемпиън бюджет, с какъвто тя не е имала възможност да работи преди.
Уегнър и Кемпиън имат една година за подготовка, за да обикалят из Нова Зеландия, да търсят подходящи места за снимките, да изучават пейзажа и да обсъждат всеки аспект на филма - от малките технически детайли до теми и ценности, които искат да представят.
Джейн Кемпиън спечели голямата награда на американската Гилдия на режисьорите
Двете се запознават с условията на Южния остров в Нова Зеландия и знаят пред какво ще бъдат изправени, когато настъпва времето за снимките. Остават обаче предизвикателства по време на работата в долината, която е едно от най-ветровитите места на острова.
За Ари Уегнър започва сюрреалистично пътуване, след като бяха обявени номинациите за наградите Оскар миналия месец. Тя не приема за даденост отдадената ѝ чест. Младата жена е наясно, че статистиката не е в полза на жените кинооператорки в Холивуд. Според проучване сред най-добрите 250 филма за 2021 г. жени са снимали само 6 процента - брой, който не се е променил от 1998 г. Само две дами са номинирани за Оскар в 94-годишната история на наградите. Първата е Рейчъл Морисън през 2018 г. за "Mudbound".
И все пак Уегнър вижда лъч надежда във втората статистика. Две жени са сред номинирани за Оскар в последните пет години. Според нея промяната е възможна, ако хората дадат на жените възможност да снимат големи филми.
Режисьорката Джейн Кемпиън, която е работила с някои от големите оператори - от Дион Бийби до Грейг Фрейзър (който е номиниран за "Дюн"), казва, че "иска да работи с жена" в "Силата на кучето". Морисън също е наета от жена, режисьорката Дий Рийс.
"Мисля си колко много сме изпуснали. Целият този талант…, който не сме виждали през последните 100 години, но не защото го нямаше, вратата никога не беше отворена. Това е загуба за филмовата индустрия", казва Уегнър. "Сега мисля, че е време да наваксаме".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!