И зложба на фотографа и пърформанс артист Улай ще бъде открита в София на 27 април. Експозицията „Аз, Другият“ ще бъде подредена във „Vivacom Art Hall”, като част от поредицата „Майстори на фотографията“, съобщават организаторите от МУСИЗ.
Франк Уве Лайзипен, както е истинското име на Улай, добива популярност през 70-те години на миналия век. Тогава е един от най-значимите пърформанс артисти в Германия и световен мащаб.
КАКВО ДА ОЧАКВАТЕ ОТ ИЗЛОЖБАТА: ВИЖТЕ В НАШАТА ГАЛЕРИЯ
Този етап на житейския и творческия му път е свързан с друг емблематичен представител на това изкуство – Марина Абрамович. Двамата и до днес са известни с общите си проекти, изследващи различни аспекти на любовта и човешките взаимоотношения.
Работата им обаче не започва и свършва с връзката им между 1976 и 1988 година.
В „Аз Другият“ са вплетени различни фотографски представяния на творчеството на Улай. Основната цел е да се разгледа работата на художника „през призмата на неговите междуличностни отношения“, гласи представянето на организаторите от МУСИЗ.
Както много други съвременни артисти, Улай също се занимава с различните аспекти на собствената си личност и връзката й с другите.
На показ ще са изображения от негови пърформанси, фотографски експерименти, както и контекста на творчеството - дневници, рисунки, снимки от пътувания, звукозаписи и други.
Изложбата ще бъде открита на 27 април и ще продължи до 30 май.
Това е осмото издание на „Майстори на фотографията“. Сред представените от поредицата имена са Хари Бенсън, Райън Макгинли, Бил Оуенс и рок легендите Брайън Адамс и Лени Кравиц.
Улай и Марина
Двамата са родени на 30 ноември и се запознават на същата дата през 1976 година, когато живеят в Амстердам.
Примери за общата им работа са Relation in Space (1976), Relation in Time (1977), Rest Energy (1980) и други.
Разделят се след The Lovers (Любовниците) от 1988 година. В този пърформанс двамата тръгват от двата края на Великата китайска стена, срещат се в средата и после продължават в срещуположни посоки.
Срещат се чак през 2010, като част от работа на Абрамович, в която тя седи насред нюйоркски музей и посетителите имат възможност да стоят срещу нея и да я гледат в очите. Един от тези посетители се оказва Улай. Срещата е изключително емоционална
Пет години по-късно двамата вече са в съдебна битка за правата върху общите им работи.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!