В малко уелско село възникна неочакван проблем: туристите започнаха масово да посещават мястото, търсейки супермаркет, който... не съществува. Това явление е причинено от невярна информация в Google Maps, която подвежда пътниците. Как е възможно това?
Грешка на картата
Много хора разчитат на Google Maps за упътвания до супермаркета, когато планират пътуване до уелското село Сифилог, което се намира в Денбигшир, Обединеното кралство.
Проблемът е, че супермаркетът, посочен от картографската услуга, всъщност не съществува. Това е предизвикало огромен приток на туристи в селото, за да намерят несъществуващия магазин.
Историята на това явление
Всичко започна, когато в Google Maps се появи точка с името на супермаркет Aldi, което не отговаря на действителността. Местните започнаха да получават въпроси от туристи, които не можеха да разберат защо не могат да намерят този фантомен супермаркет. Хората на практика са в средата на полето, опитвайки се да намерят модерен супермаркет и не разбират защо го няма.
Но когато камион за мляко, превозващ продукти до несъществуващ супермаркет, заседна на тясна селска пътека, местните жители започнаха да се тревожат. По-късно имаше още няколко камиона с различни продукти, а шофьорите бяха объркани, защото на картата имаше магазин, но не и в действителност.
„Едно е, когато туристите идват да търсят Aldi тук, но е съвсем друго, когато камион, пълен с мляко, блокира пътя. Тогава започваш да се тревожиш какво се случва по света“, каза местен жител.
Той добави, че ако жителите получават по лира за всяка кола, те вече могат да отворят собствен супермаркет.
Изключителното въздействие на технологиите
Този случай е един от многото примери за това как технологията може да има непредвидени последици. Измисленият супермаркет се е превърнал в местна „атракция“, привличайки десетки, ако не и стотици, хора всяка седмица. Това създава неудобство за местните жители, които трябва да обясняват на туристите, че са попаднали на грешното място.
Любопитството по-късно вдъхнови десетки мемета на хора, които се скитат из полетата с празни пазарски кошници или се взират в табела, която гласи: „Добре дошли в Cyffylliog. Тук няма Aldi. Опитайте Denbigh.“
Отрицателно въздействие върху селото
Естествено, когато туристите дойдат и намерят магазин, който не съществува, те могат да нарушат спокойствието на малкото селце.
„Сега имаме безкраен поток от туристи, които се появяват и изглеждат объркани“, каза местен фермер.
Местните жители отбелязват, че подобни потоци от посетители могат да доведат до повишен натиск върху инфраструктурата и да повлияят негативно на тихата атмосфера на селото.
„Хора, които чукат на вратите и питат къде е Aldi, камиони за храна, които се опитват да намерят несъществуващ пункт за събиране и дори човек с палет хляб, който си мислеше, че е нает да запълни рафтовете!“, казаха местни жители.
Как беше решен проблемът
Местните власти отбелязаха, че големият брой хора, които търсят супермаркет, често оставят отпадъци и създават шум.
Оказа се, че информацията за супермаркета е попаднала в Google Maps поради грешка на предишния собственик, който е бил магазин, но след няколко години е сменен с друг обект.
Местните жители се опитаха да премахнат щифта от картите, но не успяха. Ситуацията се разреши едва когато се намеси компанията Aldi.
Те потвърдиха, че не планират да отворят свой супермаркет в този район и ще се свържат с Google, за да премахнат информацията.
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!