„Примекс“ е едно от имената, което изплува в съзнанието на всеки, който си задава въпроса „От къде да си купя гуми?“. Ние сме утвърдена компания на пазара, професионалист в сферата с продажби и обслужване на гуми за всякакъв вид превозни средства – от лек автомобил, през камион, автобус, до кариерен самосвал или специализирана селскостопанска техника."
Повече за дейността на „Примекс“ може да научите в интервюто с тях.
Представете вас и вашата компания в няколко изречения?
„Примекс" е вносител и дистрибутор на гуми за всякакви превозни средства. Има над 400 служители, които работят за компанията в нейните девет обекта в по-големите градове – два в София и по един в Пловдив, Варна, Бургас, Шумен, Добрич, Русе и Велико Търново. Освен вносител и търговец на всякакви по вид и предназначение гуми, „Примекс“ е и дългогодишен оторизиран производител на първокачествени регенерирани гуми за товарни автомобили по метода „Студен регенерат“, с материали и по технология на „Марангони Ритрийдинг Системс Германия“. Разработена съвместно с европейски специалисти, линията за производство отговаря на всички съвременни изисквания за регенериране на гуми. „Примекс" разполага и със собствена транспортна фирма ("Примекс логистик"), която извършва транспорт за индивидуални и групажни товари до всички европейски дестинации.
Откога съществува компанията, колко души работят в нея и какво наложи създаването на онлайн магазина?
Тази година „Примекс“ чества своя 25 годишен юбилей. Компанията е създадена през 1997 година и от тогава до днес е един от лидерите на пазара на гуми в България със своите 9 обекта в по-големите градове в страната, в които се обслужват крайни, корпоративни и едрови клиенти. Освен със своите търговски центрове, „Примекс“ разполага и с електронен магазин на гуми, който е задължителен елемент от каналите за продажба, които всяка една компания от такъв мащаб трябва да поддържа. Платформата на електронния магазин е направена така, че да може да обслужва, както крайни клиенти, така и продажба на гуми на едро, ориентирана към по-малките електронни магазини и стационарните търговци на гуми в цялата страна.
Разкажете за вашите продукти и как поддържате интереса към тях?
Стремим се да повишаваме нивото на информираност на нашите клиенти по отношение на гумите, като им поднасяме професионално подготвено съдържание, съобразено с техните специфични нужди.
Бизнесът на „Примекс“ с крайни и корпоративни клиенти има строго изразен сезонен характер. Най-натоварените периоди за нашата фирма са месеците, в които се случва смяната на зимните гуми с летни и обратно.
Това са 5-6 изключително натоварени месеци, в които компанията работи на своя максимален капацитет. В тези периоди са фокусирани и основните маркетингови активности, които ние реализираме на пазара. Телевизия, радио, дигитални кампании, печатни медии, външна реклама, реклама на мястото на продажба – всички тези инструменти се планират и изпълняват в строга схема, която има за цел да донесе максимален ефект и да привлече вниманието на клиентите в правилния момент и по възможно най-ефективния начин.
С какво се различавате от другите магазини за гуми?
Усилията ни, насочени в опознаване на предпочитанията на нашите клиенти, доведоха до създаването на изцяло нов сайт и електронен магазин, насочен предимно към нашите клиенти, които ползват мобилни устройства. Докато старият ни сайт можеше да търпи критики в това отношение, то изцяло новият ни е максимално съобразен с предпочитанията на „мобилните потребители“, до които се допитахме, преди да стартираме разработката.
Посетителите растат и процентът на продажбите задминава с двуцифрен ръст миналогодишните показатели.
Къде се продава по-лесно: онлайн или офлайн?
Съвременните клиенти търсят информация по множество паралелни канали, преди да вземат решение за покупка. Продажбата на гуми никога не се случва само онлайн или само офлайн. Тя завършва в един от двата канала. Дори и да започне онлайн, много от нашите клиенти едновременно с покупката на гумите си запазват час за смяна в някой от нашите центрове и по този начин цялостното преживяване, без значение как е започнало, завършва офлайн.
Стремим се да предоставяме еднакво високо ниво на услугите, независимо по кой канал нашите клиенти взаимодействат с нас.
Кои нови маркетингови инструменти или рекламни похвати ви се иска да приложите, а все още не сте?
Все повече залагаме на Smart кампании и инструменти, защото виждаме, че днешното технологично ниво на алгоритмите, които седят зад тях, наистина работи и дава добри резултати. Навлизането на повече автоматични ботове ще улесни работата на нашия център за обслужване на клиенти. Увеличаването на обема на посетителите и комуникацията с тях допълнително ще обогатява и прецизира алгоритмите на работа и ще ни даде възможност да достигнем до още по-голям потребители, които се надяваме да превърнем в наши лоялни клиенти.
Кой е най-силният ви мотив да участвате в конкурса „eCommerce Academy Awards 2022“?
Най-силният мотив е проверката на нашия нов електронен магазин от страна на опитното и безпристрастно жури на „eCommerce Academy Awards 2022“, което ще ни оценява в категорията АВТО-МОТО. Разбира се, искаме да видим и как ще ни оценят потребителите в категорията „Любим магазин на публиката“.
Споделете едно нещо, което искате да се промени в онлайн търговията в България до края на 2022 г., за да улесни вашите продажби и процеси?
Доверието на клиента е винаги във фокуса на нашите усилия. Искаме всички търговци на пазара да повишават нивото на своя професионализъм и качеството на обслужване, което предлагат на своите клиенти. Колкото повече расте доверието на клиентите към продуктите и услугите продавани в интернет, толкова повече ще нараства и процента на онлайн продажбите, спрямо традиционните канали за търговия, които все още имат значителен превес.