П рез 2019 година NOVA продължи да инвестира в качествено, ново и разнообразно програмно съдържание, оставайки вярна на традицията да налага нови тенденции в българския телевизионен ефир. С оригинални български продукции телевизията печели интереса на зрителите в активна възраст (18-49 г.). Данните на независимата международна пийпълметрична агенция Nielsen Admosphere Bulgaria отчитат категорично предимство за NOVA през предходната година, спрямо bTV сред тази аудиторна група - среднодневно 19%, а в праймтайм 9%.
Българските сериали остават важен акцент в портфолиото на NOVA. През 2019 година медията продуцира и излъчи пет премиерни сезона. Два от тях бяха на утвърдения медицински сериал „Откраднат живот“ (сезон 7: „Любовта лекува“ и сезон 8: „Кръвни връзки“). NOVA затвърди дългосрочния си ангажимент за подкрепа на българското филмопроизводство в различни жанрове и с останалите три нови заглавия за българската публика. През пролетния сезон медията стартира криминалната драма „Дяволското гърло“ и криминалната комедия „Господин Х и морето“. През есента драмата „Пътят на честта“ също спечели лоялна публика. Средният аудиторен дял на излъчените по NOVA премиерни български сериали през 2019 сред зрителите на възраст 18-49 г. е 28,5, което според данните е предимство от 19% пред bTV по същото време.
Филмовото съдържание достига до милиони зрители чрез разнообразните възможности, които Нова Броудкастинг Груп предоставя. Всеки от петте сезона има стабилна аудитория и в онлайн платформите на медийната компания.
Освен с наложените хитови продукции, компанията зарадва зрителите и с нови развлекателните предавания в праймтайм. За първи път в България бяха продуцирани форматите „Маскираният певец“ и „Игри на волята: България“, които предложиха нов вид забавления и привлякоха над 26% от зрителската аудитория в активна възраст.
Освен в развлекателното съдържание, NOVA е лидер и в новинарския и информационен спектър. Средният аудиторен дял сред зрителите в активна възраст на всички новинарски емисии, излъчвани през годината, е 26,3% - с 5% по-висок от емисиите на bTV.
Сутрешните блокове „Здравей, България“ и „Събуди се“ остават предпочитани от аудиторията в активна възраст, спрямо съдържанието на bTV по същото време.
През 2019 година NOVA разшири съдържанието на актуални предавания и разследваща журналистика в програмата си. След като от есента на 2018 година зрителите имат възможност да се информират в делничните следобеди с „Плюс минус. Коментарът след новините“, година по-късно „Неделята на NOVA” се наложи в неделния предпраймтайм. Данните за зрителската аудитория в активна възраст на Nielsen Admosphere Bulgaria потвърждават, че стандартните излъчвания на предаването във времевия интервал 16:55 – 19:00 са с по-висок дял от конкурентното предаване на bTV по същото време.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!