„Майка ми от ранна възраст започна да възпитава у мен любов към красотата във всичко. Баща ми, който практикуваше йога, ме учеше на грижа за здравето, тялото и духа. Може би точно тази любов към естетиката и стремежа към красота и здраве, породи моят интерес към козметиката и грима, който да бъде чист и с грижа за кожата. Обичам да се грижа за кожата и косата си и да изпробвам нови козметични продукти. Този интерес към козметиката породи и идеята за основаването на компанията.“
Повече за това, кои са „MoiataKozmetika“ и с какво се занимават, ще научим от интервюто с Олга Петрова - основател и управител.
Представете Вас и Вашата компания в няколко изречения?
Фирмата ни се занимава с внос и дистрибуция на козметика, което ми дава възможността да предоставям моята селекция от качествени и ефикасни продукти на всички любители на козметиката в България.
Откога съществува компанията, колко души работят в нея и какво наложи създаването на онлайн магазина?
Фирма „Олком“ съществува от 2000 година, в момента екипът ни наброява близо 30 човека, сред които и дъщеря ми, Кристина. Онлайн магазинът ни „MoiataKozmetika“ стартира през 2010 година, когато започна и по-осезателното развитие на онлайн търговията в България.
Основната причина да отворим наш онлайн магазин беше да създадем възможност за директен контакт с нашите крайни потребители. Обратната връзка от нашите клиенти е от изключителна важност за нас и ни помага да подобряваме асортимента си и да се усъвършенстваме. Втората причината да създадем наш онлайн магазин беше, че искаме нашите продукти да са достъпни до всяко кътче на България, а чрез търговската мрежа това е практически невъзможно.
Разкажете за вашите продукти и как поддържате интереса към тях?
От самото начало, аз лично правя селекцията на продуктите ни. Редовно посещавам международни изложения, където са представени брандове от цял свят, за да подбирам нови, иновативни и интересни продукти за нашите клиенти. Добавям нови брандове към асортимента ни само след задълбочено проучване и след като съм ги тествала лично върху себе си. Така съм сигурна, че селекцията от козметика, която предлагаме на клиентите ни, отговаря на високите ми изисквания за качество и ефективност.
Целта на нашия онлайн магазин не е да предлага всичко. Целта ни е да предлагаме внимателно селектирана козметика от най-доброто на пазара.
Какви онлайн маркетингови активности имате всеки месец?
Стараем се да поддържаме интереса на клиентите ни с атрактивни предложения всеки месец. Една от емблематичните ни ежемесечни кампании е 15% отстъпка на всичко на всяко 15-о число. Освен нея, правим различни промоции с подаръци, безплатна доставка или отстъпки на отделни брандове или категории продукти според сезона. Освен промоциите на сайта ни, редовно имаме активности с инфлуенсъри с промокод. За клиентите ни, които са се абонирали за нашия бюлетин по имейл, периодично правим ексклузивни подаръци и VIP промо кодове.
Имаме и YouTube канал на „MoiataKozmetika“, в който гостуващи експерти, инфлуенсъри и бюти амбасадори споделят интересни новости, полезни трикове и ревюта на продукти и почти всяка седмица имаме Giveaway.
Кои нови маркетингови инструменти или рекламни похвати ви се иска да приложите, а все още не сте?
Искаме да стартираме програма за лоялни клиенти. Също така планираме да добавим възможност за закупуване на подаръчни ваучери, за които нашите клиенти проявиха интерес. Искаме да доразвием блога ни и да създадем допълнително полезно съдържание за нашите клиенти, което да им помага и насочва към правилния продукт за техните нужди.
Как планувате да агитирате феновете, клиентите и партньорите ви да ви подкрепят за Любим магазин на публиката?
Информираме клиентите и абонатите ни чрез различни информационни канали за конкурса и ги агитираме да ни подкрепят, като за благодарност от нас ще получат код за 15% отстъпка и възможност да спечелят ваучер за пазаруване в „MoiataKozmetika“ на стойност 100 лв.
Кой е най-силният ви мотив да участвате в конкурса „eCommerce Academy Awards 2022“?
Най-силният ни мотив да участваме в конкурса е възможността да получим оценка за работата ни и обратна връзка от експерти в онлайн търговията, на базата на която да направим подобрения и да се усъвършенстваме. С интерес очакваме да научим за успешните практики на останалите кандидати и да ги тестваме и при нас.