Parfimo е представител за България и Гърция на голяма чешка международна парфюмерийна онлайн верига с вече над 20 онлайн магазина в различни европейски страни. Дейността им е обвързана с онлайн търговия на парфюми и козметика. А каква е историята на компанията ще разберем от Филип Филипов - управител на фирма Блу Септагон ЕООД.
Откога съществува компанията, колко души работят в нея и какво наложи създаването на онлайн магазина?
Parfimo е проект, чиято реализация не би била възможна без огромните човешки ресурси, които са вложени в него. Разполагаме с огромна модернизирана климатизирана складова база за съхранение на всички наши продукти. В момента подготвяме откриването на нов, по-голям склад, който ще бъде изцяло автоматизиран и с голям капацитет и възможности, които да отговарят на постоянно нарастващия обем поръчки, които обработваме и изпращаме в цяла Европа.
Разкажете за вашите продукти и как поддържате интереса към тях?
Асортиментът, който предлагаме, е голям и съдържа парфюми и козметични продукти от всеки ценови клас. Нашата цел е да предлагаме оригинални висококачествени продукти на достъпни цени. В нашето портфолио присъстват над 1 милион продукта от над 500 парфюмни и над 300 козметични марки, повечето от които са налични в нашите складове и са готови да бъдат изпратени до крайните клиенти във всеки един момент. Нашата клиентска база продължава да нараства с огромни темпове, което означава, че клиентите оценяват и харесват това, което правим за тях.
Работите ли с външни агенции?
Да, разбира се. Parfimo работи с доста външни агенции и предлага възможност за съвместно сътрудничество с афилиейт партньори. Ние сме отворени към всякакъв тип сътрудничество и партньорство и с удоволствие бихме разгледали всяко едно предложение за съвместна работа.
Какви онлайн маркетингови активности имате всеки месец?
Всяка седмица подготвяме специални промоционални оферти и намаления за нашите клиенти. Редовните ни клиенти и тези, които имат регистрация при нас, получават на електронната си поща нашата брошура с избрани оферти първи преди останалите и могат да реагират своевременно преди да се изчерпат количествата от някоя изгодна промо оферта. Всяка сряда в социалните мрежи организираме игра, от която един от участниците печели марков парфюм, а няколко пъти в годината правим сезонни разпродажби с огромни намаления на избрани продукти и реални отстъпки до 70 - 80% . Активно участваме всяка година в шопинг кампания „Черен петък“ с атрактивни намаления.
Продавате ли в чужбина и какво е различното там?
Да. Ние сме част от голяма чешка парфюмерийна верига, която продава в много европейски страни. Офисът ни в България е отговорен за управлението и работата на двата ни онлайн магазина - parfimo.bg и parfimo.gr, работещи съответно на българския и гръцкия пазар.
Всеки пазар е различен, както самите клиенти в различните държави, така че не може да се даде еднозначно решение, което да е еднакво ефективно за различните държави, в които работим.
Кой е най-силният ви мотив да участвате в конкурса "eCommerce Academy Awards 2022"?
Най-силният ни мотив за участие в конкурса е да видим нивото на останалите участници и техните методи, стратегии, похвати и инструменти, които ползват. Онлайн търговията е изключително динамичен отрасъл, който се развива и променя постоянно във времето. Ето защо е важно да следиш постоянно иновациите в сектора и да се опитваш да ги прилагаш, за да видиш кои работят при теб и кои не.
Споделете едно нещо, което искате да се промени в онлайн търговията в България до края на 2022 г., за да улесни вашите продажби и процеси?
От административна гледна точка бих искал да се облекчи регулацията на онлайн търговията в България. Например всичко да е ясно описано и дефинирано в Закона За Електронната Търговия(ЗЕТ) и да се прилага на практика. Няма нужда от нормативни актове и наредби като „прословутата“ Наредба Н-18, която хвърли целия бранш в излишни разходи и затруднения по прилагането ѝ. След като има Закон за електронната търговия е редно всичко да е описано там и да няма други неясни подзаконови нормативни актове и наредби, които допълнително да затрудняват дейността на сектора.
Повече за всички участници в конкурса може да видите в "Още по темата".