З вездата от „Дързост и красота“ Рон Мос беше сред звездните гости на Седмицата на модата в София.
Любимият на поколения Рич Форестър се появи на бляскавото събитие малко преди официалното откриване. Той беше заложил на спортен панталон, изчистена синя риза, небрежен шал и за акцент – очила със сини стъкла.
Харизматичният актьор сподели, че предпочита небрежния стил и като любим дизайнер посочи Валентино.
Малко преди да влезе в залата, леко закъснели гости, както и наблюдателни почитателки успяха да го зърнат. След като го разпознаха, те побързаха да се щракнат с него за спомен. С чар и усмивка Рон Мос подходи към всеки един, който прояви желание за снимка с него.
Това не е първо посещение на звездата у нас. През септември миналата година той беше в България, като тогава изнесе концерт в Античния театър в Пловдив. През 2012 година Рон Мос се оттегли от сериала „Дързост и красота“, за да се отдаде на музикалната си кариера.
Минути след като актьорът влезе в залата и всички гости се настаниха, беше открита и модната седмица в столицата.
Откриването беше поверено на украинската дизайнерка Лара Коротенко в колаборация с полски бранд, като по този начин заедно "разказаха" модна приказка за Украйна, красотата и войната.
Модните пърформанси за пореден път доказаха, че не са това, което бяха. На сцената, освен представянето на дизайнерски тоалети, можеше да се види също и вдъхновяващо мини шоу, съпътстващи всеки отделен бранд. Някои от дизайнерите бяха заложили наред с манекените, на сцената да се появят деца, а сред тях и почти новородено. Други пък бяха взели интересното решение моделите да дефилират под съпровода на изпълнение на живо на саксофон.
Публиката в залата видя най-новите колекции на български дизайнери, сред които такива с етно мотиви, а също така и модерни кройки с бродерии. Бяха представени и нови колекции очила и модни аксесоари.
Разхождайки се между бляскави гости на събитието попаднахме и в „модния кът“ POP-UP Store, в близост до залата на Sofia Fashion Week 2022, където могат да се видят модели от новите колекциите, представени на големия моден форум, както и други ексклузивни брандове. Тук срещаме третокурсника Стамен Радев, който учи „Маркетинг“, но мечтае да стане дизайнер и вече представя част от своите първи дрехи, които е създал с много вдъхновение.
Стамен, за първа година участваш по някакъв начин на Sofia Fashion Week на т.нар. „моден кът“. Какво представяш тук?
Представям своята първа интерпретация на това, което аз наричам мода. Тя е изключително вдъхновена от американски, италиански и френски артисти. Въпреки че някои неща са вдъхновени от тях, те са и променени спрямо начина, по който аз ги виждам за по-модерни. Това е микс от различни култури. Реших, че Седмицата на модата в София е място, където си заслужава да представя нещата, които съм правил и ще има всестранна публика.
Кога за теб модата стана цел № 1?
Може би в 12-и клас подсъзнателно не можах да намеря нещата, които исках да купя или тези неща, които аз съм искал, са били безсмислено скъпи за мен, като цени, които да платя. Така се засили моят глад и впоследствие амбицията ми да създавам.
В момента учиш „Маркетинг“. Къде е пресечната точка между маркетинга и модата?
Рекламата и влиянието са нещата, които определят дали едно нещо е качествено или не, както и какъв е статутът му в обществото. Според мен, това е най-интересното, а именно – рекламата и начинът, по който се задвижва едно нещо, допринася към качеството на продукта. Разбира се, и продуктът трябва да е качествен, но и самото му представяне е много важно, защото хората се влияят от това.
Каква е модата, която създаваш ти?
Такива силуети, които ще бъдат популярни дълго време. Това са дрехи, които колкото повече се носят – толкова повече характер развиват. Някои от тениските са накъсани, а други са с шарки, като вид изкуството. Идеята е, че с течение на времето, с прането – някои от тях може да се смаляват или да избледняват, просто се променят и така стават уникални. Това е част от ефекта. Направил съм, например, една тениска, която е разпокъсана. С всяко пране тя става все по-разпокъсана и това развива нейният характер. Нито една тениска не може да бъде разпокъсана по абсолютно идентичен начин.
Откъде черпиш идеите си, случва ли са да заимстваш отнякъде?
Всеки човек заимства по някакъв начин. Това са неща, които заимствам по различен начин с мои интерпретации и комбинирам различни стилове. В някакви малки детайли може да се види, че едно нещо е вдъхновено от някое място, другото пък е вдъхновено от мисъл или нещата, които ме заобикалят. Дрехите, които правя, са по-уголемени, защото са по-удобни и в момента това е модерно.
Какви са твоите клиенти, каква публика „гониш“ ти?
Ако мога да го разгранича възрастово е от 15 до 35 г. Те не са от хората, които държат всичко да бъде перфектно по тях, но пък искат качество, естетика, усет за малкия детайл. В същото време им харесва да се чувстват свободно и удобно в дрехите. Това е миксът, който аз търся.
Какви са тенденциите за пролет/лято 2022 в световен мащаб?
За мен всеки бранд трябва да има своя идентичност и от това да се води, но в момента се наблюдава това, че модата се „изчиства“ от стари силуети и има едно връщане към 90-те и началото на 2000 година. Става въпрос за стари преработени силуети. Също така в момента, в света на модата, има и голяма борба за това да има повече млади, чернокожи дизайнери. На това се гледа като на друг вид изразяване на себе си. Това че допреди 15-20 г. те не са имали право да стъпят в този свят, то в момента се търси именно това - да се отвори пространство за тях в модните среди.
Кой е твоят любим дизайнер в световен мащаб?
Те са трима. Това са –Демна Гвасалия, Джери Лоренцо и Жосю Тома.
Как се виждаш в следващите 10 години между маркетинга и модата?
Модата я възприемам като изкуство и нещо, чрез което изразявам себе си отколкото като бизнес проект. В същото време съм и много бизнес ориентиран. Може би ще бъда между финансите и икономиката срещу света на модата и изкуството.
Виждам, че имаш фотоапарат, който прави моментни снимки, за да ги даваш на клиентите си. Как го реши този интересен подход в своята работа?
За мен е много важно да има добавена стойност за всеки един клиент. Затова имам камера, която вади снимка до няколко минути и така тя остава за спомен на клиента.
Втората и последна вечер на Седмицата на модата в София е днес (31 март), като дефилето ще стартира с булчинската колекция на дизайнера Стоян Радичев. Освен това публиката ще види и „haute couture“ мода.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!