Н ад 80 представители на родния футболен елит взеха участие в LaLiga Football Seminar, който бе организиран от Palms Bet и фондация „Спорт в България“ в Grand Hotel Millennium Sofia. Сред тях бяха представители на „синя“и „червена“ България, както и на шампиона „Лудогорец”. Освен тях елитните „Ботев” Пловдив и Черно море, както и втородивизионните „Дунав“ Русе, „Созопол“ и „Янтра“ Габрово също изпратиха свои служители, за да попиват опит от едни от най-изявените професионалисти в испанския клубен футбол и LaLiga.
Повод за организирането на първото по рода си събитие у нас бе желанието на Palms Bet да даде шанс на клубовете от българския шампионат да обменят опит и идеи с представители на LaLiga. Това стана благодарение на контактите, които бяха установени между родния букмейкър и испанската футболна организация след сключеното партньорство през лятото на 2022 година. Вследствие на него Palms Bet стана първият официален партньор на LaLiga в рамките на Европейския съюз.
В началото на семинара приветствено слово към всички участници отправи Негово Превъзходителство Алехандро Поланко – посланик на Испания в България. „За мен е чест, че присъствам на този семинар. България има дълбоки традиции с испанския футбол. Именно подобно събитие може да допринесе не само за развитието на футбола, но и за заздравяване на връзките между двете страни“, заяви посланик Поланко.
„За нас е изключително удоволствие да ви приветстваме на този семинар и се надяваме в близко бъдеще той да се повтори”, заяви Мило Борисов, краен собственик на мажоритарния акционер на „Телематик Интерактив България”, която е лицензодържател на бранда Palms Bet. „Чрез подобни семинари се надяваме нашата компания да допринася за развитието на футбола у нас, защото вярваме, че опитът на страни като Испания могат да бъдат много полезни за българския спорт“, допълни той.
Събитието бе уважено и от Роси МакКий – другият краен собственик на мажоритарния акционер на „Телематик Интерактив България“.
Футболният семинар включваше теми като „Стратегията и иновациите като движещи сили на спортната индустрия” с лектор Айтор Хименес – директор иновации и развитие в „Баскония-Алавес груп”, в чиито редици е финалистът от турнира за Купата на УЕФА през 2001 година „Алавес”. Последва изключително актуалната тема, свързана с дигиталните стратегии за ангажиране на феновете, а неин автор бе Сяоуей Гуо, който е международен дигитален координатор на LaLiga.
В следобедния панел „Търговска стратегия и мениджмънт на приходите” бяха засегнати теми като „Стратегии за партньорства и спонсорства” с лектор Диего Санчес – директор „Бизнес развитие” в „Атлетико” Мадрид и „Генериране на печалба” с Пабло Аркуеро – директор „Развитие на спонсорствата” в Реал Бетис.
Семинарът завърши с кръгла маса и отворена дискусия, в която участие взеха гостите от Испания заедно с изпълнителния директор на ЦСКА 1948 Добрин Гьонов и бившият изпълнителен директор на ПФК „Левски” и настоящ служител на УЕФА – Павел Колев. Обсъдени бяха въпросите, свързани с начина на работа и възможностите за развитие както в клубовете, така и в шампионата на България.
„Най-голямото предизвикателство, пред което сме изправени българските отбори, е създаването на продукта „български футбол“ и изграждането на положителен имидж. За да се постигне това трябва да има обединение между всички, които работим в този проект”, заяви Добрин Гьонов по време на кръглата маса, на която бяха разгледани още приликите и разликите между родното футболно първенство и испанската LaLiga. Споделени бяха и най-добрите примери и опитът на испанските специалисти в менажирането на футболен шампионат, както и бяха дадени ценни съвети за справяне със съществуващите у нас проблеми.
„От името на групата „Баскония-Алавес” бих искал да изразя своето огромно благодаря пред нашите домакини от Palms Bet за възможността да предадем своя опит в България”, заяви Айтор Хименес.
Сяоуей Гуо допълни, че за него е чест да представи идеите на LaLiga в бързия и динамичен свят на дигиталните услуги и благодари за възможността, която му предостави родния букмейкър.
Сред присъстващите на семинара бяха директори на школи, футболни агенти, мениджъри, изпълнителни, спортни и маркетинг директори. Сред тях личаха имената още на бившия капитан и три пъти носител на титлата „Футболист на България“ – Ивелин Попов, както и Елин Топузаков – футболистът с най-много мачове в европейските клубни турнири за „Левски“.
Всички участници изказаха своите благодарности към организаторите на LaLiga Football Seminar в лицето на Palms Bet и фондация „Спорт в България“, както и за възможността да вземат участие в събитието.