„Ние сме една от водещите фирми в България за професионални услуги и продукти в сферата на отоплението, вентилацията и климатизацията. Проектираме и изграждаме газови отоплителни инсталации с подово отопление, радиатори и конвектори. Предлагаме и широка гама от домакински електроуреди, електрически бойлери и друга техника за цялостни решения при обзавеждането на дома.“
Повече за Vimax, ще научим от Станимира Николакиева, която е част от маркетинг отдела на компанията.
Откога съществува компанията, колко души работят в нея и какво наложи създаването на онлайн магазина?
Компанията е основана през 2009 г., а днес в нея работим около 120 човека. При нас има разнообразие от позиции и се стремим да развиваме потенциала на всички служители. През 2011 г. стартирахме първия си онлайн магазин. Вече познавахме пазара и търсехме нови възможности за комуникация и продажби. Искахме да увеличим разпознаваемостта на бранда, да достигнем до нова аудитория и да повишим доверието.
Разкажете за вашите продукти и как поддържате интереса към тях?
Едно от най-ценните ни качества е, че сме максимално прозрачни за функциите и спецификите на продуктите ни. Не се опитваме просто да ги продаваме, това със сигурност няма да е печеливша стратегия в дългосрочен план. Климатизацията е едно от най-важните условия за комфорт в дома и се стремим да предлагаме решения, които отговарят на индивидуалните нужди. Също така, осигуряваме широка гама от професионални услуги, изгодни оферти и отстъпки с клубни карти на наши партньори. Вярвам, че това са част от нещата, заради които клиентите ни се доверяват.
Къде се продава по-лесно: онлайн или офлайн?
По-лесно се продава в комбинация от онлайн и офлайн. Много хора се чувстват по-спокойни, когато посещават физически магазин, а други предпочитат комфорта на дома си. Създаването на онлайн магазин беше ключов момент в развитието на компанията, но продължаваме да стимулираме продажбите и във физическите ни магазини.
Продавате ли в чужбина и какво е различното там?
Започнахме развитието си в Гърция преди повече от 10 години. Компанията разполага с ключови търговски и складови локации в Солун и Атина за обслужването на клиенти и партньори. През последните няколко години, гръцките потребители се ориентираха към онлайн пазаруването осъзнавайки, че могат да получат по-добри оферти и отстъпки в сравнение с традиционните физически магазини.
Кои нови маркетингови инструменти или рекламни похвати ви се иска да приложите, а все още не сте?
Има няколко неща, които ни вълнуват и искаме да приложим, но все още сме на етап обсъждане. Ще дам за пример видео съдържанието. Потребителите го харесват, платформите го популяризират, а и обстоятелствата за видео реклама са доста благоприятни. Вярвам, че имаме капацитета да създаваме качествено видео съдържание, благодарение на дългогодишната си практика и добрите специалисти, с които работим.
Кой е най-силният ви мотив да участвате в конкурса „eCommerce Academy Awards 2022“?
Най-големият ни стимул е обратната връзка, която ще получим от журито. Сигурни сме, че ще ни е полезна и ще ни помогне да подобрим работата на магазина ни.
Споделете едно нещо, което искате да се промени в онлайн търговията в България до края на 2022 г, за да улесни вашите продажби и процеси?
Въпреки че безконтактните транзакции са много защитени, бързи и ефикасни, все още наложеният платеж е предпочитан метод за разплащане. Голяма част от купувачите изпитват притеснения да плащат онлайн, особено когато сумата е по-голяма. Това до някъде е разбираемо, но от друга страна по-високият процент картови плащания ще улесни процесите ни. Вярвам, че вървим в тази посока.