В ече и децата знаят, че планетата, която обитаваме, е буквално зарината в пластмаса. Ефектът от това замърсяване все още не е видим във всекидневния ни живот, но е достатъчно да изгледаме произволен клип в интернет, за да разберем, че тоновете пластмасови отпадъци в морета и океани скоро ще станат и наш личен проблем.
Риби и морски бозайници, оплетени с найлонови торбички, плажове, засипани с пластмасови чаши, чинии и всякакви други боклуци – гледката става все по-масова. Дори и в България наскоро имаше подобен казус – река Искър бе затлачена с тонове отпадъци, а случаят показа на бял свят, че ако не приемем опазването на природата насериозно и лично, замърсяването може да стане необратимо.
В опит да се справи с този проблем, Европа въведе забрана за използване на еднократни пластмасови продукти и от юли тази година най-накрая ще се лишим от някои от най-често използваните продукти, като клечки за уши, еднократни прибори за хранене, пластмасови чаши за кафе и напитки, найлонови торби. Те ще бъдат заменени от продукти, произведени от дългосрочно устойчиви материали. Ограничителната мярка бе оповестена преди две години, за да могат търговските обекти да се подготвят за промяната, и в някои от тях тя вече е факт.
В кампанията си „Рециклирането има смисъл“ Лидл България насочва усилията си към намаляване на употребата на пластмаса и стимулиране на рециклирането. Целта ѝ е всеки един от нас да осъзнае как личните усилия в опазването на природата от един от най-големите замърсители – пластмасата, са от огромно значение.
Личният принос на компанията идва под формата на някои конкретни мерки нововъведения - редизайн на някои от опаковките на собствените ѝ продукти, намаляване на употребата на пластмаса, почистване на околната среда от отпадъци. Търговската верига работи и за това до 2025 година да намали с 20% количеството пластмаса в опаковките на продукти от собствената си марка, както и да направи 100% от опаковките на същите продукти рециклируеми.
Някои от нововъведенията включват намаляване на теглото на тарелките за прясно месо, а част от продуктите за почистване на собствената марка W5 вече са в опаковки от 100% рециклирана пластмаса. Lidl работи и в посока намаляване съдържанието на пластмаса в бутилките на продуктите, а от началото на 2020 година в магазините от веригата не се предлагат пластмасови изделия за еднократна употреба.
Веригата вече пусна в продажба и първите спортни обувки, чиято текстилна част е изработена от 100% рециклирана пластмаса, 25% от която е от стари пластмасови бутилки, събирани от плажове и крайбрежни райони.
Клиентите също са във фокуса на мерките – от Lidl редовно информират и ангажират обществеността за това как всеки от нас може да допринесе за намаляване на замърсяването с пластмаса, а наскоро дори лансираха и първия си видеоклип с такова послание.
„Една история за пудинги, любов и още нещо“ е класическа история за среща и влюбване, но в контекста на личния принос в опазването на природата. Рециклирането и разделното събиране на отпадъци може да е обществен казус, но понякога се превръща и в повод за пораждане на чувства и сближаване, които пък водят със себе си промяна за добро. Как да открием любовта на най-неочакваното място и същевременно да се научим да сме по-отговорни към природата – гледайте клипа за по-точни инструкции и не забравяйте, че никога не е късно да приемеш присърце каузата за опазването на природата.