Р азпознаването на психологическите фактори, които влияят на академичните постижения, е много ценно умение. Не само ни позволява да разберем индивидуалните различия между учениците, но също така улеснява разработването на стратегии за подобряване на процесите, свързани с тази област.
Постигането на успех в този аспект може да ви отведе далеч в живота. Затова ви предлагаме да знаете цялата информация.
1. Самоефективност
Това представлява възприятието на човек за способността му да реши задача. Следователно бихме могли да кажем, че сред психологическите фактори, които влияят върху академичните постижения, е знанието, че човек има добри умения и чувството за увереност в тях, когато се справя с определено предизвикателство.
Самоефективността благоприятства всичко - от метакогнитивното познание до регулирането на емоциите. Всичко това тласка производителността в правилната посока.
2. Вътрешна и външна мотивация
Мотивацията е двигателят, който движи човека и го подтиква да преодолява препятствията и да дава най-доброто от себе си. По този начин всеки ученик трябва да бъде ориентиран към двата аспекта на мотивираното поведение: външното и вътрешното. В този случай менталният и емоционален подход, който трябва да се приложи, е следният:
- Чувство на мотивация от собствения напредък и вътрешното удовлетворение от постигането на целите (вътрешна мотивация).
- Изпитване на желание за получаване на външни ползи и подкрепления след постигане на тази цел (външна мотивация).
3. Самодисциплина
Основният навик за психологическо влияние върху академичните постижения е самодисциплината. Това определя силата на волята, която ви позволява да постигате целите чрез усилия, добросъвестност и способност да не се изкушавате от по-интересни занимания. Само тези, които са дисциплинирани, управляват добре ресурсите си, за да постигнат най-добро представяне.
4. Емоционална интелигентност
Добрите умения за емоционална интелигентност благоприятстват академичните постижения. Това е мощен инструмент за всяка сфера на живота. Въпреки това, всеки ученик има голяма полза от тази способност поради следните причини:
- Мощно внимание
- Подобряване на мотивацията
- Ориентиране към постигане на целите
- Подтикване към самоусъвършенстване
- Справяне със стреса
- Контрол над тревожните мисли и разочарованието
5. Самоконтрол
Самоконтролът е ключът към намаляване на импулсивността, фокусиране върху задачите и постигане на цели. Това е умение, което изисква наличието на гореспоменатите самодисциплина и емоционална интелигентност. Добрата новина е, че всички ние можем да се справим много по-добре в тази област, ако:
- Контролираме нашите разсейващи фактори
- Изпълняване упражнения за релаксация
- Научаваме се да управляваме стреса
- Действаме с пълно внимание или съзнание
- Награждаваме се всеки път, когато контролираме импулсивността си
6. Устойчивост на фрустрация
Устойчивостта на фрустрация е област, която трябва да се установи в детството. Благодарение на нея по-добре се изправяме пред неуспехите и разбираме, че отлагането понякога ни позволява да получим по-големи ползи.
По същия начин всеки студент трябва да може да се справя с препятствията и по-малко приятните моменти от академичния живот. Издържането и изправянето пред тях ще ви позволи да постигнете успех.
Психологическите фактори, които влияят на академичното представяне, описани тук, могат да бъдат допълнително развити и укрепени. Независимо от възрастта ви, винаги е подходящо време да дадете най-доброто от себе си и да успеете в обучението си.
Още от автора:
Алкохол и секс: Защо смесването им може да бъде рисковано?
Атипични сексуални практики: Кои са най-често срещаните парафилии
Мит или реалност: Сексът с чорапи носи повече оргазми?
Три предимства и два недостатъка на случайния секс
Четири вида прегръдки и тяхното значение
Добър любовник е? Как да разберем още преди да стигнем до спалнята
Най-често срещаните сексуални фантазии
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!