П роучване установи, че срамежливостта сред децата може да повлияе на представянето им на езикови тестове в зависимост от нивото на социално поведение, изисквано от теста, съобщи електронното издание „Медикъл експрес“.
Срамежливите деца са склонни да бъдат по-необщителни в ежедневието си. Проучването на психолога Сара Къкър от Южния методистки университет и нейна студентка, която сега учи в Университета на Източен Илинойс, установи, че социалното поведение на децата може да се окаже предизвикателство при оценяването на езиковите им способности.
В изследването участваха 122 деца на възраст между 17 и 42 месеца. Всяко дете премина през поредица от три езикови задачи, които изискват различни нива на социално поведение.
Резултатите разкриха значителни разлики в представянето на децата при различните задачи в зависимост от срамежливостта им.
„Темпераментът на детето, особено неговата срамежливост, може силно да повлияе на това как ще се справи с езиковите задачи“, обясни Къкър. „Когато се оценяват езиковите способности на децата, медицинските професионалисти и учителите трябва да вземат предвид нивото на срамежливост на детето, като например използват задачи, които са по-малко натоварващи за тях, като задачи за посочване, вместо за говорене.“
Къкър вярва, че проучването ще помогне на специалистите да гарантират по-ефективното оценяване на езиковото ниво сред децата, както и да получат по-цялостно разбиране на езиковото им развитие. В бъдеще тя и нейният екип планират да изследват представянето на срамежливите и по-малко срамежливите деца по време на стандартизирани езикови тестове.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!