В деня, в който целият свят е в очакване на бясно пазаруване с големи отстъпки – Black Friday, можем да се отличим от тълпата и да направим точно обратното – да дарим.
На 25 ноември dm България ще превърне традиционно консуматорския Black Friday в дарителския Giving Friday. Всеки е добре дошъл да участва в инициативата, която се организира за пореден път от веригата.
Тази година dm България провежда инициативата под надслов #givingisthenewblack и дарява 3% от дневния си оборот от 25 ноември на SOS Детски селища, в полза на Звено „Майка и бебе“.
Ако ви е останало време покрай промоциите на Black Friday - Черния петък, да си зададете въпроса защо петъкът се нарича „черен“, ето и отговора. По традиция в Америка, на всеки четвърти четвъртък от месец ноември се празнува Денят на благодарността. Петъкът след него е винаги почивен, а американците го използват, за да купят първите подаръци за Коледа. За търговците този интерес от страна на потребителите означава по-високи печалби или т.нар. „черни цифри в оборота“, които, наред с пълните улици с хора, облечени в тъмни дрехи, са довели до израза „Черен петък“ или „Black Friday“.
И ето така Черният петък се оказва един значим момент в края на годината, в който потребителите чакат намаленията на търговците. В последните години алтернатива на консуматорския дух на Black Friday обаче, е световни брандове да застават зад идеята, че Коледа е преди всичко време да даряваме. Затова и dm България превръща петъка в дарителски Giving Friday. За веригата това е поредна кампания в подкрепа на SOS Детски селища и българските деца. Точно преди година dm България, с помощта на клиентите си, успява да събере сумата от 15 000 лева. В края на януари 2020 успешно завършва и социалната кампания „Дари любов с babylove”, стартирала в началото на септември 2019-та. В рамките на пет месеца при всяка покупка на пелени, гащички и протектори за матрак от dm марката babylove, 30 стотинки от сумата са дарявани на SOS Детски селища. Общата сума на дарението е 10 000 лв. и е изцяло в полза на Звено „Майка и бебе“ в Габрово, което подкрепя млади майки и бременни жени, предоставяйки им временно настаняване.
Сумата, която ще бъде отделена тази година на 25 ноември от дневния оборот на всички магазини dm, онлайн магазина и Моят dm-App, ще бъде дарена на SOS Детски селища, в полза на Звено „Майка и бебе“, което предоставя временно настаняване до 6 месеца на бременни жени и майки в риск да изоставят децата си. Звеното насърчава родителската привързаност, подпомага младите майки чрез социално, психологическо и юридическо консултиране и подкрепа. Общата цел на програмата е да предотврати изоставяне и настаняване в институция на деца от 0 до 3 години и да ги предпази от ситуации, застрашаващи сигурността, здравето и развитието им в периода, в който майките им са настанени в звеното.
Сдружение SOS Детски селища България е първата гражданска правозащитна организация в страната, която предоставя директна грижа за деца в риск. В продължение на почти 30 години Сдружение SOS Детски селища България осигурява семейство и здравословна среда за развитието и израстването на деца, лишени от родителска грижа и деца в риск да загубят закрилата на своите родители. Сдружението предлага семеен тип грижа и подкрепа на семейството и активно се застъпва за правата на децата и младежите.