И ма ли светлина в тунела за българските железници? И ще могат ли влаковете някога да заменят автомобилите у нас? Очаквайте отговорите тази събота в „Темата на NOVA”. Журналистът Мартин Георгиев и операторът Пламен Иванов разказват историите на малцина ентусиасти, решени да възродят някогашната слава на царските влакове.
Над 160 години след като първите локомотиви тръгват по българските земи и 135 години след създаването на държавните железници, ЖП транспортът се изправя пред сериозни проблеми. Представата за БДЖ днес често се свързва с остарели и бавни влакове, които трудно се конкурират с другите видове наземен транспорт.
Само за няколко месеца загубата от пътническите превози е около 30 милиона лева. А чак през 2025-а година ще се реши дали да падне 100-годишният мораториум, който дава право само на БДЖ да вози хора – без участие на частни превозвачи. Междувременно Европа разработва стратегия за екологичен транспорт – с особено внимание върху развитието на железниците. Как България ще отговори на новите стандарти? И могат ли българските влакове да бъдат модерни, бързи и удобни?
Гледайте „По релсите“ в “Темата на NOVA” на 14 октомври, веднага след Новините на NOVA в 19:00 часа.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!