Б ермудският триъгълник е синоним на странни случки и мистериозни изчезвания още от откриването на Америка. Известен още като Дяволския триъгълник, участъкът от океана между Маями, Бермудските острови и Коста Рика е уникална част от Атлантическия океан, тъй като през последния век е бил място на повече от 50 мистериозни изчезвания. Не е отбелязана на нито една търговска карта, но се предполага, че тази мистериозна зона е разположена на площ между 500 000 и 1,5 милиона квадратни мили в открити води.
Митовете и легендите за района не се ограничават само до най-новата история. Слуховете за това, че Христофор Колумб е изпитвал трудности с навигацията по компаса и за призрачни светлини, датират от XV век. Това, което остава без отговор, обаче, е какво причинява толкова много изчезвания?
Някои обвиняват за това свирепите метеорологични условия или странните природни бедствия, докато други се обръщат към свръхестественото, за да намерят отговор. Каквато и да е истинската причина, все още има безброй изчезвания, които карат експертите и интернет търсачите да се чешат по главите и да се питат какво наистина се случва в Бермудския триъгълник?
Ето пет от най-страховитите и разочароващи изчезвания, които остават неразгадани и до днес, събрани от History.
1.Корабът "Елън Остин"
През 1881 г. корабът "Елън Остин" тръгва от Ливърпул и се отправя към Ню Йорк. Корабът, превозващ пътници, емигриращи в Америка, е в открито море от няколко седмици, когато капитанът предприема непланиран кратък път през Саргасово море. Известен с бурния си характер, този маршрут отвежда "Елън Остин" през Бермудския триъгълник. Малко след това капитанът забелязва в далечината друг кораб, който се движи хаотично. Корабът изглеждал изоставен и се движел непредсказуемо.
Убеден, че това е някакъв капан, капитан Грифин от кораба "Елън Остин" се държи на безопасно разстояние в продължение на два дни, преди да нареди на екипажа да се качи на борда и да проучи защо корабът не отговаря на техните сигнали.
Установено е, че е изоставен с непокътнат товар. Нямаше следи от насилие и никакви признаци, че е имало основателна причина за изоставянето на кораба. Капитан Грифин заповядал на малък подбор от екипажа си да се качи на кораба и заедно да отплават за Ню Йорк, където да бъде спасен. Малко след като подновили пътуването си, силна буря разделила двата кораба. Когато бурята преминала и капитан Грифин отново забелязал мистериозния кораб. Той се приближил до него и установил, че той отново е изоставен, без следи от кръвопролития или разумни щети.
Дали е твърде уплашен да загуби още от екипажа си, или бил притиснат от времето и ресурсите, капитан Грифин решава да остави кораба на дрейф и да продължи към Ню Йорк. Корабът и неговият импровизиран екипаж никога повече не са забелязани.
2. Американският кораб "Циклоп"
На 4 март 1918 г. корабокруширащият кораб USS Cyclops отплава с предназначение за Балтимор, Мериленд. Без планирани спирания по маршрута си, той трябвало да пристигне в пристанището с пълен товар манганова руда на 13 март. Въпреки това корабът така и не пристига в планираната дестинация.
Последното предаване, получено от кораба, съобщава, че "Времето е добро, всичко е наред", а липсата на каквито и да било останки или SOS съобщение накара мнозина да спекулират какво може да е накарало кораба и екипажа му да изчезнат някъде през деветдневния прозорец. И до днес изчезването на американския кораб "Циклоп" и неговия екипаж от 305 души остава най-голямата регистрирана загуба на човешки живот в историята на военноморските сили на САЩ.
3. Крайцерът Уичкрафт
Уичкрафт е 23-метров луксозен крайцер, който изчезва вечерта на 22 декември 1967 г. Собственикът на лодката поканил свой близък приятел да излезе на брега на океана, за да разгледа коледните светлини над водите на Маями. Планът е бил да изминат малко разстояние навътре в морето, да изключат двигателя и да се насладят на пейзажа.
В 21:00 ч. същата вечер бреговата охрана на Маями получила сигнал за бедствие, който спокойно ги информирал, че лодката се е ударила в нещо във водата и ще се наложи да бъде изтеглена на буксир от по-малко от миля от брега. Собственикът посочил, че това не е спешен случай и че ще изстреля сигнална ракета, за да уведоми бреговата охрана за точното местоположение на лодката. По-малко от 20 минути по-късно бреговата охрана достигнала мястото, където според тях било подадено обаждането, но нямало и следа от "Уичкрафт" или сигналните ракети. Нито крайцерът, нито двамата му пътници са били видени отново.
4. Полет 19
Може би най-известното изчезване в Триъгълника, съдбата на Полет 19 и PBM Mariner е накарала дори най-големите умове да търсят отговори. Когато Полет 19, група от пет торпедни бомбардировача "Авенджър", излита от Форт Лодърдейл на 5 декември 1945 г., те очакват тричасовото им бомбардировъчно пътешествие да бъде също толкова безпроблемно, колкото и полетите, които са правили безброй пъти преди това.
Малко след като хвърлят товара си от реплики на бомби, патрулът започва да се сблъсква с проблеми. Лейтенант Чарлз К. Тейлър, опитен пилот, смята, че компасът му е започнал да се поврежда и че Полет 19 е летял в грешна посока. Обезпокоен, Тейлър се свързал с друг инструктор по пилотиране от ВМС, който летял близо до брега на Флорида. Тъй като времето все повече се влошавало, Тейлър постъпил в разрез с протокола за насочване на изгубен самолет към залязващото слънце. Вярвайки, че се намират някъде над Флорида Кийс, Тейлър коригира посоката в опит да навлезе в Мексиканския залив.
Усетили грешката на Тейлър, някои от хората му оспорват решението му да продължи на североизток и го убеждават да обърне разказа си и да се върне на запад. По неизвестни причини обаче той отново обръща полета обратно, все още притеснен, че се намират някъде над залива. С отдалечаването на полета от сушата предаванията им стават все по-слаби и по-слаби.
След като летели повече от определеното им време, екипажът започнал да се притеснява, че няма да успее да коригира навигацията си, преди да свърши горивото. В последното си предаване Тейлър казал на хората си, че щом първият самолет падне под десет литра гориво, всички ще снижат заедно, за да имат по-голям шанс за спасение. Няколко минути по-късно предаването приключило.
Сигурни, че всички са паднали в океана, военноморските сили незабавно започват издирване и спасяване. Две летящи лодки "Маринър" са изпратени да търсят изчезналия полет 19, но 20 минути след излитането една от лодките "Маринър" изчезва от радарите. Нито 13-те членове на екипажа, нито 5-те пилоти на полет 19, нито останките на някой от самолетите са открити.
5. Фарът Грейт Айзък
За разлика от други изчезвания, мистерията с фара Грейт Айзък е уникална с това, че и двамата пазачи на фара са били разположени на сушата, когато са изчезнали. Скалата Грейт Айзък, която е пуст остров, вече има мрачна история. Местните предания разказват за кораб, който се е разбил и не е оцелял, с изключение на едно бебе. За пръв път фарът е пуснат в експлоатация в средата на XIX в., а в него живеят само двама жители на острова - неговите пазачи.
На 4 август 1969 г. малка лодка е пусната на вода, за да провери състоянието на фара. Рутинните обаждания остават без отговор. При пристигането си разследващите откриват, че островът е празен и няма следа от двамата му пазители. Малко преди това над острова е преминал ураган, но липсата на щети по жилищните помещения повдига въпроса защо двамата опитни пазачи на фара не са останали на мястото, където е най-безопасно. Други смятат, че двойката е попаднала в мрежа за контрабанда на наркотици, а може би и двамата са били отвлечени, но без доказателства за нечиста игра, които да подсказват нещо нередно, съдбата на двамата пазачи остава загадка.
Това не е единственият случай на изчезване на изолирани пазачи на фарове при странни обстоятелства, след като през 1900 г. трима мъже изчезват от островите Фланан, малка група край северозападното крайбрежие на Шотландия.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!