Как започнахте работа в Credissimo?
Беше неочаквано и непланирано. Преди четири години и половина от Credissimo ме наеха, през една външна агенция за обучения, да проведа тренинг в частта Обслужване на клиенти, Телемаркетинг и Продажби. След известно време се свързаха с мен и ме поканиха да оглавя дирекция Обслужване на клиенти и започнах работа и така до ден днешен. От няколко месеца заемам позицията Главен търговски директор, като отговарям за директните продажби и развитието на партньорска мрежа, и разбира се Обслужване на клиенти.
Колко важно е за един онлайн магазин да разполага с възможност за пазаруване на изплащане?
Отложеното изплащане на стоки е повече от метод на плащане. То е начин на пазаруване и търсен вариант от все по-голяма група от клиентите. Партньорството с банки и небанкови финансови дружества за онлайн магазина е предимство, което изгражда по-голямо доверие в потребителите и го отличава в една все по-конкурентна среда. Самата възможност за стоково кредитиране или купи сега – плати после интеграции не е достатъчна. Всеки търговец трябва добре да анализира специфичните за неговите клиенти потребителски пътеки при различните решения и да подбере най-подходящия за него вариант. Клиентите от своя страна пък обичат да сравняват, затова е препоръчително да им се показват различните месечни вноски за отделните решения, гратисни периоди и т.н. Така те сами решават от кой вариант да се възползват.
Кое е златното правило в клиентското обслужване?
Винаги да си на разположение, да си честен и коректен, и ако има проблем да се свържеш с Клиента преди той да те е потърсил. Това звучи доста лесно, но е плод на дълга подготовка на екипа и техническа обезпеченост. Клиентите са все по-нетърпеливи и изискващи. За да се върнат отново при нас, следва да им предоставим изключително обслужване, надминаващо собствените им очаквания и изисквания.
Какво е съотношението между пазаруването в брой и пазаруването на изплащане в последните години?
За отделните стоки и услуги е различно. Средно варира между 7-12% от общия обем продажби, като интересното е, че средната стойност на количката при стоков кредит може да достигне до двойно по-голям размер от стандартната. По мои наблюдения не толкова броя покупки се увеличава в магазина, а по-скоро средната им стойност.
Опишете идеалния онлайн магазин с три думи.
Бърз, Лесен, Достъпен.
Как се става “Звезда на електронната търговия”?
Като си лесно достъпен за намиране онлайн, бърз за поръчка и обслужване и отговорен към Клиентите си.
***
Павел Кьосев e част от eCommerce Academy Awards 2023 - Конкурсът на електронните търговци в България. Повече за наградите и как да се включите можете да видите тук: https://awards.ecommercebg.com/.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!