П андемията е предизвикателство за бизнесите. Едни са под заплахата да спрат да съществуват за неопределено време, като туризъм и авиация, а други се опитват да намерят правилния път за функциониране по време и след кризата.
Всички се питат по какъв начин трябва да навигират своите компании по време на тази безпрецедентна за нашето време ситуация. Със сигурност стъпките ще включват голямо преосмисляне на всеки работен процес – от методите на комуникация в компанията, през генерални промени в маркетинг стратегиите и до грижата за здравето на целия екип.
Представяме 5 неща, за които всеки мениджър и собственик на бизнес ще трябва да се замисли, за да създаде предпоставки за доброто развитие на своя бизнес по време и след кризата.
Решителност
В тази ситуация на несигурност е важно всеки мениджър да притежава решителността да вземе мерките, от които бизнесът му има нужда, за да оцелее.
Със сигурност ще трябва да се вземат трудни решения – да се отделят средства за подобряване на техниката, така че служителите да могат да работят от дома си, да се развият нови методи и инфраструктури за комуникация, да се спрат текущи големи проекти и кампании, ако не отговарят на ситуацията.
Налага се дори и да се намалят заплати, за да може да се запази целостта на екипа.
Важно е начело на компанията да бъде лидер, който може да вземе мерки с решителност и да ги комуникира към служителите с убеждение и уравновесеност.
Комуникация
Тя е изключително важна и на нея трябва да се обърне специално внимание. Пандемията накара всички бизнеси да променят начина, по който разговарят със своите служители, контрагенти, както и със своите клиенти.
Компаниите, които успеят да се адаптират ефективно към новия начин на комуникация по електронен път ще са онези, които ще излязат от кризата по-силни.
Тонът на комуникация също е важен – в моменти на криза начинът по който засвидетелстваме грижата си към собствения си екип, към партньорите и клиентите си, ще бъде определящ за тяхното бъдещо отношение към бизнеса ви.
Реорганизация
Преразгледайте съществуващите планове, защото те може да не са подходящи за текущата ситуация. Ако е нужно, променете продуктите или услугите, които са на фокус и бързо реорганизирайте рекламните си кампании или промоционални предложения, за да отговарят на настоящото търсене.
Грижа за здравето на всички служители
Вземете сериозни мерки за това всеки служител в компанията да бъде в добро здравословно и психическо състояние, включително и вие. Компанията ви не е просто офисно или магазинно пространство, производствени машини и уебсайт. Компанията ви е вашият екип. Това са хората, които я поддържат жива и работеща и тяхното здраве – а и вашето – е това, което ще продължи да я поддържа жива.
Осигуряването на защитни средства и засилени мерки за дезинфекция и изолация е първа стъпка. Втората е грижата за адекватната работа на имунитета. Тя е може би още по-важна, и то не само за настоящата пандемия, а и по принцип. Имунитетът ни може да бъде отслабен от стреса на ситуацията, както и от начина ни на живот въобще – вредните навици, храненето, движението.
Едно от нещата, за което никога не се замисляме, е това, че дори състоянието на чревния ни микробиом влияе на имунитета. Това не е случайно. 80% от имунните клетки в организма се намират в червата и са в непрекъсната комуникация с чревните ни бактерии. Определени специфични бактериални щамове могат ефективно да изпращат сигнали към имунните ни клетки и да ги поддържат в готовност за защита на организма – точно тези щамове полезни бактерии са включени в пробиотичната комбинация Омни-Биотик 6.
Тя активира онези клетки на неспецифичния имунитет, чиято роля е да неутрализират заразените с вируси клетки в тялото и така да му помогнат да се справи по-бързо и лесно с настъпващи бактериални или вирусни инфекции.
Едновременно с това бактериите в Омни-Биотик 6 работят неуморно, за да стимулират производството на специални молекули, които засилват защитната сила на лигавиците в тялото – тези на носа, устата и червата.
Да не забравяме, че вирусите проникват в тялото през лигавиците и колкото по-ефективна е тази защита, толкова по-малка е вероятността да развием вирусна инфекция.
Истинският лидер знае, че колкото и важна да е работата, здравето на екипа е по-важно. Не може да се изисква ефективна работа и резултати от хора, чието здраве не е в оптимална форма.
Визионерство
Представете си как би изглеждал света след пандемията и намерете място на своята фирма в него. Кризата със сигурност ще промени начина, по който произвеждаме, купуваме и продаваме продукти и услуги. Дали в бъдеще няма да искаме повечето продукти да се произвеждат локално, за да нямаме риск от липса на доставки при повторна глобална криза и затваряне на граници?
Помислете за промените и за вашата роля в тях, за да придобиете по-добро усещане за това какво би направило бизнеса по-издръжлив на шокове, по-продуктивен и по-способен.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!