Е мил Вагенщайн е вторият служител, нает в Ozone.bg. В компанията е от началото на 2008 г., като независимо от формалната си позиция, която се променя през годините, остава активен участник в изграждането на уебсайта, оперативните процеси и технологичните разработки на групата.
От 2017 г. година Емил ръководи маркетинга на групата Ozone. Отговорен е за цялостната маркетингова стратегия в онлайн и офлайн пространството на брандовете Ozone.bg и международните му подразделения, Ozone Games (познато като PULSAR Games), Ozone Live, Baby.bg, PhotoPavilion.
1. Кога, как и кой стартира бизнеса на Ozone.bg?
Ozone.bg съществува от 2008 г. Той беше създаден с идеята да бъде онлайн място за видеоигри и гейминг аксесоари, алтернатива на основния играч на пазара по онова време – Pulsar Games. Офисът ни беше в апартамент в кв. „Люлин“ в София, като екипът ни се състоеше само от трима служители. С годините се разраствахме, добавихме нови категории в портфолиото на Ozone и увеличавахме клиентите си. Днес, освен в България, оперираме на още три чуждестранни пазара - Гърция, Румъния и Хърватска. Направихме някои ключови придобивания като PhotoPavilion - физически магазин и уебсайт за професионална фотографска и видео техника, издателство Artline Studios, както и борса „Прима“. Екипът ни също продължава да се увеличава, като към днешна дата имаме над 570 служители.
2. Каква е мисията на вашата компания?
Пазаруването е повече от това да купиш нови неща. За нас то е положителна емоция и очакване. Затова и основната ни мисия е да направим пазаруването забавно. Всеки наш клиент трябва да изпитва удоволствие, когато търси подходящия продукт, избира от нашите предложения и купува. Стремим всичко в процеса да бъде лесно, без допълнителни затруднения и условности.
3. Кои бяха най-големите предизвикателства, които срещнахте през годините?
Предизвикателствата са постоянни – в нашия бизнес трябва да действаш, да се променяш, да усещаш какво искат клиентите ти, преди те фактически да имат интерес към него. И все пак, най-голямото ни предизвикателство са „болките на растежа“, или как да се адаптираме към промените и разрастването на компанията ни. От уебсайт за продукти за забавление, Ozone прерасна в група от онлайн и физически магазини, предлагащи разнообразно портфолио, има две издателства и компания за създаване и производство на пъзели и настолни игри. Разполагаме със складова база с площ над 30 000 кв.м., която развиваме постоянно. Това неминуемо ни изправи пред въпроса как се развиваме и как вървим напред.
Променихме се много. Щастливи сме, че разраствайки се успяваме да разширим екипа си с хора ентусиасти като нас, професионалисти, които разбират от работата си, умеят да водят екипите си и да менторстват. Едновременно с това към нас се присъединяват и много млади хора, които виждат в Ozone място за развитие, трупане на опит и най-важното приятна среда на работа.
4. Кое е вашето конкурентно предимство пред брандове във вашата ниша?
Това, което смятаме, че ни отличава е личното отношение към клиентите ни. За нас не е клише, че клиентът е на първо място. Независимо дали става въпрос за предоставяне на съвет по отношение на конкретен продукт или помощ при проблем, колегите ни от отдела за обслужване на клиенти са винаги на разположение. Горди сме, че оценката, която ни дават нашите клиенти (NPS) е 96.5 при максимална стойност 100.
5. С какви думи бихте мотивирали един млад човек да започне бизнес в България?
Всичко започва с идея и огромно желание. Хубавото е, че младите хора имат идеи и желание в изобилие. Останалото е много работа, проучване, анализи, намиране на правилни партньори. И после идеята се променя някъде по пътя и може да се наложи да започнеш отначало.
Звучи трудно, но накрая удовлетворението, че си сбъднал мечтата си и си постигнал това, към което си се стремял, е нещото което те прави щастлив. И си струва. И те кара да вървиш още по-напред и да искаш да направиш още повече неща.
—
Ozone.bg e част от eCommerce Academy Awards 2023 - Конкурсът на електронните търговци в България. Повече за наградите и как да се включите можете да видите тук: https://awards.ecommercebg.com/.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!