Т ова е кампания, зад която стоят всички институции, свързани с безопасността на пътя: Министерство на вътрешните работи, Пътна полиция, Български червен кръст, Българска браншова асоциация за пътна безопасност.
Тя е част от Акция „Зима”, която от 11 до 20 ноември навлиза в своя втори етап – кампания „Пешеходци и водачи за толерантност на пътя”.
16 ноември е обявен за Ден без пешеходци - жертви на пътя. Кампанията се провежда под надслов „Облечи се цветно! Запази живота си на пътя!”
Идеята всъщност тръгва от Джулиана Бенетон която собственоръчно започва да плете на ръка пуловери в ярки цветове, което предизвиква фурор в следвоенните години на Втората световна война.
Това е време, когато традиционно хората носят тъмни цветове и цветните пуловери разчупват статуквото не само от модна гледна точка, но и всички забелязват, че с цветните дрехи хората се виждат по-добре навън. Всички приветстват и тази способност на дрехите да помагат при открояването на хората на улицата, защото това се оказва изключително ценно в тежките следвоенни години, когато уличното осветление е слабо и недостатъчно.
Днес, уличното осветление е в пъти по-добро.
Всички ние караме бързи коли, което скъсява времето за реакция от страна на шофьора. Тревожната статистика сочи, че до м. октомври т.г. броят на пътнотранспортните произшествия е толкова, колкото са били за цялата минала 2015 година, както и че до м. октомври т.г. загиналите деца са 32 – повече отколкото през цялата 2015 г., а други 1015 са ранени.
Наложително е да бъдат взети всякакви мерки за ограничаване на тази силно негативна тенденция, свързана с фаталните злополуки с пешеходци на пътя.
Ето защо Министерство на вътрешните работи, Пътна полиция, Български червен кръст, Българска браншова асоциация за пътна безопасност и най-голямата марка за цветни дрехи на българския пазар обединяват усилия, за да призоват, че цветните дрехи биха могли да бъдат вашата допълнителна защита на пътя.
От значение за вашата безопасност се явяват дрехите, с които сте облечени на улицата.
Институциите застават зад идеята, че пешеходците могат да съблюдават за своята безопасност като подбират цветовете на дрехите си и дрехите на децата си, които са най-уязвимите участници в движението на пътя. Един от най-големите ритейлъри на пазара, чието ДНК е заложено в цветовете подкрепя инциативата и дава своя принос да се откроят ползите от носенето на цветни дрехи през есенно-зимния период на годината.
Елате на 16 ноември в 13:00 ч пред НДК, станете част от кампанията, която ще бъде изпълнена с песни, игри, състезания и много цветни награди!
Подкрепете кампанията като се облечете цветно на 16 ноември!
Зад тази публикация стои Бенетон.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!