NOVA се завръща с нова визуална идентичност и подобрена графична опаковка, която е съобразена с позицията на медията като лидер на телевизионния пазар и с най-новите тенденции за навигация на телевизионно съдържание.
Според национално представително проучване на GfK, проведено в периода 9-28 юни 2017 г., сред респонденти на възраст 18-49 години, NOVA е най-често гледаният телевизионен канал, централната емисия новини на медията получава най-високата средна оценка от новинарските емисии на трите национални телевизии, а по-голямата част от анкетираните са на мнение, че NOVA е водеща в българските сериали, риалити форматите и шоу програмите.
Концепцията по създаването на новата визуална идентичност е иновация за българския телевизионен пазар. Стратегията е разработена от маркетинг отдела на "Нова Броудкастинг Груп", а реализацията е дело на криейтив екипа на телевизията с творчески директор Гути Гагамова и на режисьора Жоро Манов от Clamer Production Studio. В проекта участие взимат повечето от най-известните звезди и водещи от ефира на NOVA.
„Щастлива съм, че проект с подобен мащаб се реализира изцяло от български екип. За създаването на новата идентичност на NOVA се използва специално построено студио с реален 3D декор, през коeто преминават всички популярни лица на канала. Толкова голяма продукция за телевизионна опаковка не е правена досега в България. Целта на подобрената графика на канала е свързана преди всичко с осигуряване на удобството на аудиторията и отразява съвременната същност и лидерска позиция на NOVA“, коментира Вики Политова, главен оперативен директор на "Нова Броудкастинг Груп".
Автори на музиката и аранжиментите, използвани за създаването на новата идентичност, са Георги Георгиев, известен с работата си в група „Остава“, и Мартин Стоянов от независимия музикален лейбъл Homeovox Music. Оператор на проекта е Крум Родригес, станал популярен с участието си в създаването на едни от най-добрите български филми от последните няколко години, включително „Виктория“, „Подслон“, и „Прогноза“.
„Новата визуална идентичност и графичен пакет на NOVA предлагат едновременно стилен и модерен облик на канала, съчетан с олекотени навигационни графики.
Слоганът "Заедно сме №1" е в основата на стратегията и творческата концепция на проекта, но в новата идентичност посланието е концентрирано в една дума съдържаща посланието "за 1". Звездите на NOVA и зрителите на телевизията са обединени под ново мото - "Заедно", споделя Петя Терзиева, директор Маркетинг и Комуникации на "Нова Броудкастинг Груп".
NOVA отне лидерството на bTV през есента на 2014 г. и през 2015 г., и до момента продължава да е най-гледаният телевизионен канал сред активното градско население в страната. С успеха си през пролетния сезон на 2017 г. NOVA отново затвърди водещата си позиция и за пореден път остави зад гърба си втората по гледаемост медия bTV.
За първото полугодие на 2017 г. NOVA постига 23% по-голям аудиторен дял спрямо втория в класацията телевизионен канал сред активното население на възраст 18-49, по данните на Нилсен Адмосфер България. Медията е още по-предпочитана сред зрителите от градското население 18-49, където разликата е повече от 34%*.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!