В последно време усилено се говори за устойчив бизнес и устойчиви бизнес модели. Основен принцип на устойчивия бизнес е управлението на социалните, екологичните и финансовите последици от действията на дадена компания. Тази тройна цел насърчава социално отговорните фирми да търсят печалба, там където развиват печеливши дейности, които са от полза както за обществото, така и щадят околната среда.
Според данни на Европейския парламент всяка година само страните членки на Европейския съюз произвеждат 26 милиона тона пластмасови отпадъци. Част от тях са от опаковки - основният начин за транспортиране и съхранение на редица продукти и стоки. Пластмасовите опаковки лесно попадат в околната среда и са трудно разградими. Различни видове пластмасови бутилки, туби и кутии достигат до реките, а оттам до моретата и образуват т.нар. „пластмасови супи“, в които има пет до шест пъти повече пластмасови частици отколкото зоопланктон.
За преработка на пластмасовите отпадъци се използват три начина - изгаряне, с всички отрицателни последици за климата, типични за горенето на вещества на основата на нефт, събиране в депа за отпадъци и рециклиране. Рециклирането, като най-безвредно за хората, природата и въздуха, се превърна в основна задача и приоритет на редица международни компании, между които е и обичаната в България верига дрогерии dm.
Голяма част от пластмасовите опаковки на марките, собственост на дрогерии dm, вече се произвеждат с висок дял рециклирана пластмаса. Те са направени така, че да бъдат рециклирани повторно. По този начин опаковките отново се превръщат в такива и в същото време дават важен импулс за една ефективна икономическа система на кръговрат в Европа.
В началото на септември верига дрогерии dm стартират дългосрочна кампания, с която призовават клиентите си към устойчиво потребление, като ги мотивират да върнат старите пластмасови опаковки. Кампанията се провежда във всички dm магазини в България като всеки в рамките на работния ден на съответния магазин може да предаде своите празни пластмасови опаковки. Пилотното събитие ще бъде на 11 септември пред 21 магазина на dm в цялата страна, където ще има специално обособен събирателен пункт. Идеята на проекта е не само да бъдат запазени ценните опаковъчни материали в цикъла на употреба, но и да се повиши осведомеността на потребителите за необходимостта от разделно събиране и рециклиране на отпадъците.
Опаковките, които участват в инициативата, следва да са бели или полупрозрачни и да имат един от следните знаци на дъното или на гърба - HDPE, PE, PP или PET. Допустими са и светли цветни опаковки с тези знаци. Това са предимно опаковки от душ гел, шампоан, балсам, лосион, козметични продукти, почистващи и перилни препарати. Всеки клиент, отзовал се на призива за рециклиране на dm, нa 11.09. ще бъде поощрен и с талон за 10% отстъпка на всички Pro Climate продукти. Допълнително, с цел минимизиране отрицателния ефект върху околната среда, за всеки един събран тон пластмасови опаковки dm ще дари по 100 дръвчета за засаждане, като тази активност ще се случи в партньорство с гората.бг.
Събраните от dm опаковки ще бъдат сортирани в България и транспортирани до Германия. Там ще бъде осъществено самото преобразуване на опаковките във висококачествен рециклат, който ще бъде вложен в производството на нови опаковки за продукти от dm марките. Мотото на кампанията е "ще ОСТАНА ОПАКОВКА и в следващия си ЖИВОТ". В нея може да участва всеки с отношение и отговорност към околната среда и желание да допринесе за по-чистото бъдеще на планетата.