Н икола Илчев не е просто основател на eCommerce Academy, той е истински пионер с всичко, което се захване, а сега е воден от нестихваща страст да свързва хората в динамичния свят на електронната търговия. Създавайки място, където иновациите и знанията цъфтят, той е лидер на екомерс общността в България. Известен със своите оживени и вдъхновяващи презентации, Илчев е звезда на всяка сцена, оставяйки своя отпечатък на събития за електронна търговия навсякъде по света.
С несравним опит в управлението на както лични, така и международни eCommerce проекти, неговото влияние на българската електронна търговия е несравнимо. Едно от неговите най-забележителни постижения, Balkan eCommerce Summit, е кулминацията на неговата мисия да обедини експерти и професионалисти под един покрив. Това събитие не е просто конференция и експо, то е бизнес средище, където участниците могат да потопят в света на маркетинга, логистиката, платежните системи и революционните технологии, които преобразяват електронната търговия и онлайн бизнеса като цяло.
Дни след края на Balkan eCommerce Summit 2024 Никола Илчев отговаря на няколко бързи въпроса, за да разберем повече за организацията и как протече това международно събитие с отзвук във всички Балкански държави:
1. Кое беше най-трудното предизвикателство, с което се сблъскaхте при организирането на Balkan eCommerce Summit тази година?
Това е едно изключително сложно за организация събитие, тъй като включва в много и различни елементи. От една страна трябва да подберем и поканим признати и отлични лектори, които да са с изключителни фокус и експертиза към темите електронна търговия и дигитален маркетинг. От друга страна трябва да осигурим достатъчно компании за експо зоната, които да са и достатъчни разнообразни и атрактивни за посетителите. Трябва добре да комуникираме събитието спрямо таргет аудиторията ни, а също така трябва внимателно да обмислим всеки аспект на тяхното преживяване по време на събитието, за да сме сигурни, че няма елементи, които да ги разочароват и създадат неприятно усещане след края на ивента.
Най-голямото предизвикателство при организацията на Balkan eCommerce Summit 2024 беше свързано с преобразяването на една спортна зала, каквато е Арена София, в конферентна, която включва и експо зона. Костваше ни доста време за планиране и финансов ресурс. На второ място поставям предизвикателството да осигурим достатъчно атрактивни лектори, които да предоставят стойност и да отклоним всички предложения на хора, които искат да са на сцената, за да си правят реклама. Успяхме да постигнем баланс, който публиката оцени високо.
Допълнително положихме усилия да предоставим достъп до приложение за комуникация между всички участници в събитието, което добави стойност към цялостното преживяване.
2. Кои бяха най-вълнуващите моменти за вас лично по време на събитието?
За мен и екипа ми най-вълнуващи бяха възможността да посрещнем толкова много чужденци, на които да покажем, че България е една гостоприемна бизнес дестинация и тук има събития на световно ниво, на които човек може да научи нови неща, както и да се запознае с много ценни хора.
Специално за тях, по време на вечерното ни Балканско парти, бяхме подготвили специална програма, на която народен танцов състав изнесе представление, включващо танци от всички държави на Балканите. На втория ден на събитието много от гостите споделиха, че това ги е развълнувало истински и ни благодариха от сърце.
3. Каква обратна връзка получихте от участниците и партньорите след провеждането на събитието?
Тъй като държим на обратната връзка, едно от първите неща, които направихме, бе да пуснем анкета до посетителите, за да видим как те ще оценят преживяното. Оказа се, че всички са много много доволни от Balkan eCommerce Summit и обратната им връзка е на 98% положителна.
Най-високо оценени са избраните от нас теми за съдържанието и концепцията с щандове от рециклируеми материали. Хората дори искаха да си вземат маси, кошчета за боклук и елементи от щандовете, за да ги показват на свои бизнес партньори. Още след събитието получихме запитвания дали не сме запазили част от щандовете, за да ги предоставим на други събития.
4. Какви са основните теми, които бяха разгледани от 52-те международни лектори на Balkan eCommerce Summit 2024?
Лекторите, които бяхме поканили на Balkan eCommerce Summit 2024, наистина покриха огромно разнообразие от теми - електронна търговия, маркетинг и социални мрежи, видео и дистрибуция, оптимизация на сайта за чужди пазари, правни аспекти на работата в чужбина, изкуствен интелект и неговите приложения в различни аспекти на бизнеса, личен брандинг, B2B платформи, маркетплейс решения, статистика , работа с инфлуенсъри и много, много други.
Сигурен съм, че посетителите са си тръгнали с много нова и актуална информация, която ще им е полезна в следващите 6-12 месеца.
5. Колко време отне подготовката на това събитие и с какъв екип работите?
Подготвяме това събитие от месец август миналата година, като още през ноември бяхме затворили по-голяма част от партньорствата си. Вложихме много ресурс в концепцията за рециклируеми щандове и подбора на лекторите, които искаме да видим на нашата сцена.
Екипът ни е от 7 основни човека, но за да изпълни събитието по най-добрия възможен начин се доверихме на компании подизпълнители. Така в дните за подготовка, непосредствено преди събитието, в залата работиха повече от 30 човека, професионалисти в различни области. Срещнахме огромна подкрепа от всички партньори, които ни предоставиха допълнителна помощ в дните на събитието.
6. Какви са вашите планове и идеи за следващото издание на Balkan eCommerce Summit?
Няма да издавам всичко, но вече сме готови с концепцията на събитието през 2025 година, което ще е още по-голямо и ще включи още повече изложители, както и ще увеличим броя лектори, които ще презентират на повече от една сцена. За да направим събитието още по-масово и достъпно за най-малките бизнеси, предвиждаме специална програма, по която електронните магазини ще могат да кандидатстват и да получат покана за достъп до обособени части от програмата.
В преговори сме и с много нови партньори, с които заедно ще осигурим посещаемостта на много международни компании с интереси към нашия регион.
Никола Илчев обещава Balkan eCommerce Summit 2025 да е още по-голямо и вълнуващо от всякога, а ние ще следим с интерес всеки детайл, които екипът му ще разкрива в следващите месеци.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!