Р егетон и попфолк звучат най-много по баловете и дискотеките. "Виновна" на Емануела и латинохитът "Despacito" на Луис Фонси са най-желаните песни от абитуриентите тази година, разказват диджеите Тихомир Георгиев и Атанас Георгиев.
Все още се слушат и класическите хитове като "Високо, високо" на ФСБ, "Един неразделен клас" и "Пак ще се срещнем след 10 години". Програмата продължава с право хоро, а ако има желание - и още хора. След това се преминава към по-бавна музика, за да могат абитуриентите да вечерят, но това не се получава много сполучливо, защото те не искат да ядат, коментира Атанас Георгиев - Наско.
Скъпи абитуриентски балове в бедна България
Абитуриентите, за които не се говори много. А трябва! (видео и снимки)
Песента на Тони Стораро "Абитуриенти" още била актуална, учениците поръчвали и "Уволнение" на "Южен вятър", макар че тя обикновено се свързва с казармата. Абитуриентите много харесват латино парчетата, признава Наско.
"Despacito" всеки път се поръчва, "Burn it up" и "Gazolina" също, нищо, че са стари, отбелязва той и допълва, че регетонът е много актуален.
Никола Райчев, победител в първия национален конкурс за дисководещи на Каваците през 1979 г., си спомня, че през 70-те години най-желаната песен по баловете и дискотеките е бил блусът на Оскар Бентън, по-известен като "Бубу"-то. Много харесван бил и хитът на Елтън Джон "Даниел", песните на Сузи Куатро и Крис Норман, както и афроамериканската музика - "Earth, wind and fire", "Commodores" и "The Temptations".
Тогавашните дисководещи много трудно намирали музиката. "Ползвахме летци, митничари, капитани на кораби, моряци, те носеха плочи и от тях песните се сваляха върху магнетофонни ролки", спомня си Никола Райчев и разказва, че по времето на социализма имало регламент за музиката в дискотеките - 50 процента да бъде българска, 30 процента - от соцлагера, и само 20 процента - западна.
През 90-те хаус музиката и електронната музика са променили работата на дисководещия и вече да се говори на микрофона е било съвсем неприемливо.
С навлизането на т.нар. чалга, "воденето" отново се връща на мода, заради хора, които искат да привлекат вниманието и диджеят трябва да каже: "И сега за Пешо от трета маса, специално!", разказва Тишо.
По неговите наблюдения нивото на професията у нас е паднало и в момента малко са истинските диджеи, а много са "музикалните бармани" и "пускачите на музика" от лаптопи.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!