П рез изминалия месец беше обявено, че Бела Хадид е спечелила наградата на Lyst за "Power Dresser of the Year" за 2022 г. Аргументацията на сайта за електронна търговия за това защо Хадид е спечелила наградата включваше статистика и факти, включително че нейните тоалети са предизвикали огромно "1900% увеличение на търсенията на подобни артикули" и че тя е стимулирала търсенето на специфични неща, като корсети (70% увеличение) и карго панталони (56% увеличение), след като ги е носила.
Bella Hadid is committed to the Y2Kification of her wardrobe. https://t.co/AW1ILU7GkW pic.twitter.com/MRAOfgrtuM
— Vogue Runway (@VogueRunway) December 26, 2022
Тя също така има пръст в това ботушите с платформа Ugg да станат популярни в TikTok, които според Lyst са били разпродадени и са имали 152% увеличение на търсенията, пише Vogue. До описанието имаше снимка на модела от миналия септември, на която той яде парче пица, седнал на метална пътека в Ню Йорк, облечен с кожено състезателно яке от Opening Ceremony, тениска Lego от 80-те години, чанта за пазаруване, бели чорапи, високи до подбедриците, и чифт от тези много разпродадени платформени Uggs.
Тъй като беше седнала, на снимката не се виждаше бельото ѝ, което бе мъжко, но със сигурност, ако това беше така, щеше да стане хит.
Всеки ден по телевизията се появяват снимки на знаменитости. Виждаме постоянна ротация на имена като Кендъл Дженър, Хейли Бийбър и дори по-голямата сестра на самата Хадид - Джиджи. Но Бела сякаш постоянно движи търговията и задвижва вирусните тенденции по особено яростен начин.
Ефектът на Хадид се изразява в това, че 26-годишният модел е създал алгоритъм на уличния стил, който никоя друга знаменитост не е успяла да постигне.
Тя - или може би нейният стилист/личен купувач/консултант - владее изкуството на безгрижния, хаотичен шик, което в крайна сметка я прави достъпна, а външният ѝ вид - постижим, защото е такъв. В тази на пръв поглед последна минута, в която се похапва пица, е налице рецептата за стил на сладкото място:
В него има винтидж фактор (коженото яке и ретро графичната тениска), дръзко допълнение и горещ елемент от голяма марка (Uggs).
Целият ансамбъл е перфектната комбинация от търговска достъпност и редки артикули, които могат да бъдат възпроизведени поне в естетически план. Всеки може да си намери страхотно кожено яке с големи размери и забавна графична тениска; всеки може да си купи някаква версия на Ugg, макар и да не е разпродадената миниатюрна платформа.
Подобно на Хадид, целият свят не може да се насити на винтидж стила в момента, но има разлика в начина, по който Хадид и други знаменитости избират да носят винтидж. Множество знаменитости полагат големи усилия, за да се сдобият с рядък номер на Galliano или архивна пола на Roberto Cavalli.
В края на краищата винтиджът се превърна в начин за знаменитостите да обявят, че вече имат място в модната сфера. Сега виждаме как кралицата на TikTok, превърнала се в поп звезда, Адисън Рей, относително нова в света на модата, присъства на събитие в LACMA, където гостите са облечени изключително в Gucci, а тя е с винтидж рокля на Jean-Louis Scherrer couture. Подобни ходове сме виждали от Кайли Дженър, Ариана Гранде, Сими Хейз и др.
Винтиджът се превърна във визуално изявление през 2022 г., което знаменитостите използват, за да сигнализират "аз съм различен" и че имат модна гледна точка, докато в действителност всички започват да изглеждат еднакво.
В крайна сметка, когато много звезди се опитват да пробият в света на модата чрез винтидж, се усеща празнота, защото няма те самите нямат никаква съществена връзка с дрехите, които носят.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!