Н еуправляемите ракетни снаряди (НУРС), често точно по този начин може да се определят някои представители на Gen Z, които тепърва започват развитието си на пазара на труда
Трудно е да бъдат управлявани, да не говорим за контролирани, а въздействието на импулсивните им решения (ми, напускам, защото, ми... не ме кефи) може да са с разрушителен ефект за екипа.
Затова днес работодателите са изправени пред много сериозни предизвикателства: да се научат да управляват младата си работна ръка, да им създадат условия, от които те да са доволни и да ходят на работа с желание.
Разбирането на техните нужди може да помогне на мениджърите да приспособят лидерски стилове. Някои често срещани проблеми могат да включват:
1. Желание за похвала или утвърждаване
Заради културните ценности, в които е израснало поколението Z, много от представителите му са свикнали да получават похвали за участие в дадена дейност. Това беше съзнателно наложено от родителите от поколение X:да помогнат на децата си да изградят самочувствие и да се почувстват въвлечени в нещо, но без постоянен натиск на очакванията за високи резултати.
В резултат на това обаче много Gen Z са свикнали с повече похвали от други поколения и вероятно ще очакват това и в професионалните среди.
2. Потребност от професионална автономия
Тъй като ценят високо индивидуалността и себеизразяването, много служители от Gen Z ценят също професионалната свобода и автономия. Те са склонни да се чувстват най-спокойни, когато могат да бъдат независими и да изразят напълно своите идеи и креативност. Gen Z са особено чувствителни към микроуправлението.
3. Свикнали с простотата и незабавното удовлетворение
Тъй като са израснали в дигитален свят, в който всичко е на един клик разстояние, Gen Z са свикнали с безпроблемен живот и незабавно удовлетворение.
В резултат на това някои служители от това поколение се оказват нетърпеливи, просто защото са свикнали с по-бърз ритъм на живот. Това обаче може да има и положителен ефект, тъй като тези служители са чувствителни към загубата на време и обичат да работят възможно най-ефективно.
4. По-ниска лоялност към компанията
Членовете на предишните поколения бяха по-склонни да останат на работното си място много по-дълго време. В предишния трудов свят на това се гледаше като избор с високо уважение и често е носило ползи като пенсии и други привилегии.
Сега обаче, когато тези предимства вече не са толкова често срещани, много по-млади служители сменят работата си на няколко години, дори месеци, нужно е само някой да им предложи малко по-висока заплата. Сантиментите тук нямат място.
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!