П реди 20 години онлайн пазаруването беше възприемано като екстремен спорт, а днес е част от ежедневието на огромен брой хора.
През това време самото онлайн пазаруване също се разви много. Първоначално по интернет се продаваха и поръчваха предимно стоки, за които няма срок на годност. С времето обаче хората започнаха да се доверяват все повече на онлайн магазините.
Пандемията ускори този процес и от миналата година насам милиарди хора по целия свят превърнаха онлайн пазаруването в рутинна дейност
Директно в количката
Един от сегментите, който дълго време оставаше недокоснат, е онлайн поръчките на хранителни стоки. Мнозина смятат, че причина за това е недоверието на потребителите. На пръв поглед това изглежда логично. Много хора искат да знаят, че купуват качествена храна и това означава да я видят в магазина.
Всъщност, една от основните причини за по-бавното навлизане на храните в онлайн магазините бяха самите интернет търговци.
Да продаваш хранителни продукти онлайн е задача, която изисква опит, и специална организация Kolichka.bg - eдин от новите онлайн супермаркети в България например е част от Mall Group - най-голямата група за е-търговия в Централна и Източна Европа с голям опит и ноу-хау в онлайн бизнеса. Само за миналата година има реализирани над 11 млн. поръчки.
Kolichka.bg предлага над 10 000 продукта от множество категории. Сред тях са свежи плодове и зеленчуци, месо, прясна риба и специализирани храни като био, веган, безглутенови и др. Асортиментът покрива и основните стоки за домакинството, включително козметика, почистващи и перилни препарати, аксесоари и храна за домашни любимци.
Компанията е и официален партньор на МЕТРО в онлайн търговията, като предлага и марки на веригата, включително Metro Chef, Fine Life и Aro.
Изграждане на доверие
Създаването и поддържането на голям каталог от предложения е само част от пътя по привличане на клиенти. Благодарение на международната си експертиза, компанията знае, че още по-важно е изграждането и задържането на тяхното доверие.
При подбора на хранителни продукти от особено голямо значение е тяхното качество, както и да бъдат доставени в сигурна среда. Затова например в Kolichka.bg споделят, че отделят специално внимание на това. Проследяват срока на годност на всеки продукт, а при доставка ги съхраняват в термо кутии със сух лед, като се използват и хладилни автомобили, одобрени от Българската агенция по безопасност на храните. И ако потребителят не одобри получената стока, може да я замени или върне на доставчика веднага, без да я плаща.
Изгодно пазаруване онлайн
Kolichka.bg влиза на България с амбицията да промени пазара и направи онлайн пазаруването на хранителни стоки изгодно за всяко домакинство.
В Kolichka.bg правят ежедневна проверка на онлайн цените и предлагат категорията #ИзгоднаКоличка с над 200 от най-популярните продукти и гарантирано най-ниската онлайн цена. Самото плащане може да е онлайн, в брой или през POS терминал при доставка.
Стоките пристигат при потребителя в рамките на деня, като той може да си избере часови прозорец кога да се случи това.
В момента Kolichka.bg доставя в рамките на София, Банкя и Божурище. Амбицията на компанията е постепенно да увеличава покритието си и да предлага възможност на всяко домакинство със и да прави седмичния си пазар онлайн. Това изглежда като сигурна инвестиция, тъй като българският онлайн пазар расте солидно и според данни на Българската е-комерс асоциация през 2020 г. е достигнал 974 млн. евро и очакванията са да продължи да расте. Затова и онлайн поръчките на хранителни продукти и бързооборотни стоки като цяло са сегмент, който има голям потенциал.