„Имахме два много близки крайни срока и аз просто се изчерпах. Чувствах се изключително стресирана и под огромно напрежение да се справя добре. Наистина се борех и мозъкът ми напълно се беше отказал“, казва Хана, студентка в университета.
В отчаянието си - а също така и в заболяването си от COVID-19, докато се сблъсква с крайните срокове - тя казва, че се е обърнала към изкуствения интелект (ИИ), за да ѝ помогне да напише едно от есетата.
Хана, което не е истинското ѝ име, сега предупреждава другите за потенциалните последици от използването на генеративен ИИ за измама в университета.
Тя е изправена пред комисия за академични нарушения, която има право да изключва студенти, уличени в измама.
Нейният случай подчертава предизвикателството, пред което са изправени университетите, когато насърчават студентите да станат грамотни по отношение на изкуствения интелект, като в същото време не поощряват измамите.
Злоупотребата на Хана с изкуствен интелект е открита, когато преподавателят ѝ рутинно сканира есето ѝ с помощта на софтуер за откриване.
Тя каза: „Стомахът ми се сви и седях пред кабинета. Бях си казала: „Това е наистина глупаво“.
„Когато го маркираха, аз и моят преподавател седяхме и го разглеждахме и той каза, че до този момент съм се справяла много добре, а след това всичко тръгна надолу. Бях получил нула точки, а след това получих имейл от преподавателя си, в който се казваше, че според нас има някакво академично нарушение.“
This sort of article makes me angry and frustrated. The misunderstanding it shows about AI is alarming. The fact the student's lecturer used AI detection software shows the lecturer's ignorance of AI as it doesn't work. It should be banned in education.https://t.co/7UTOzUcczi
— Stuart Bruce | The PR Futurist 💡 (@stuartbruce) October 24, 2024
Изгоненa
Хана добави: „Мисля, че първоначално си мислех: „Просто отричай, не казвай нищо“, но след това видях на екрана процента на изкуствения интелект и той беше доста висок и издържах само три минути, преди да се срина и да кажа, че съм използвала изкуствен интелект, за да ми помогне да завърша есето.“
Тя е оправдана, тъй като съдебният състав решава, че няма достатъчно доказателства срещу нея, въпреки че е признала, че е използвала изкуствен интелект.
Хана заяви, че според нея това е било удар по китката, предназначен да послужи като предупреждение за други ученици.
„Можеше да бъда изхвърлена“, каза тя.
„Съжалявам много за избора си, постигах много добри резултати, получавах много добри оценки и всъщност мисля, че това може да е бил и проблемът, че трябваше да поддържам това ниво на оценките и това просто ме тласна към използването на изкуствен интелект. Фактът, че това беше първата ми година, вероятно също е част от причината, поради която те решиха, че няма да продължат", казва още тя.
AI detectors falsely accuse students of cheating — with big consequences - Bloomberg Businessweek https://t.co/EdFN86KhfI
— Adam Dubé (@PsycGrad) October 23, 2024
Какво е изкуствен интелект?
Генериращият ИИ е технология, която позволява на компютъра да мисли или да действа по по-човешки начин.
Той прави това, като приема информация от заобикалящата го среда и взема решение за най-добрия отговор въз основа на наученото.
Университетите се опитват да разберат на какво са способни приложенията на ИИ и да въведат насоки за това как могат да се използват.
"Прегърнете го"
Някои университети забраняват използването на изкуствен интелект, освен ако не е изрично разрешен, докато други разрешават използването на изкуствен интелект за идентифициране на граматически или лексикални грешки или разрешават генерирането на съдържание с изкуствен интелект в рамките на оценките, стига то да е напълно цитирано и позовано.
AI Detectors Falsely Accuse Students of Cheating—With Big Consequences - https://t.co/WJ6PdMxFPb pic.twitter.com/JGTBtKcIKX
— bioethics.com (@bioethicsdotcom) October 21, 2024
В един бар в покрайнините на Кентърбъри студентите знаят границите и казват, че използват ИИ само като помощно средство, както биха използвали търсачка.
Студент на име Тейлър ни каза: „Трябва да го приемете. Можеш да му задаваш въпроси и той да ти помага. Можете да го използвате, за да създадете ръководство за структуриране на работата си. Той е добър и за подготовка за изпити.“
А състудентката Зирен каза, че е изпаднала в конфликт с приятел, който го е използвал активно.
„Те открито ми признаха, че използват ИИ, изцяло копираха и поставиха есе, което получиха от Chat GPT. Част от мен се почувства раздразнена, тъй като ми хрумна, че те може да получат по-висок резултат от мен“.
Universities UK, организация на заместник-ректорите и директорите на университети, заяви: „Университетите са наясно с потенциалните рискове, свързани с инструментите на изкуствения интелект в контекста на изпитите и оценяването. Всички те имат кодекси за поведение, които включват строги наказания за студенти, за които е установено, че представят работа, която не е тяхна, като ангажират студентите от първия ден с последиците от измамата и начините, по които тя може да бъде избегната.“
Говорител на Министерството на образованието заяви: „Генериращият изкуствен интелект има голям потенциал да промени сектора на висшето образование и предоставя вълнуващи възможности за растеж. Интегрирането му в преподаването, ученето и оценяването обаче ще изисква внимателно обмисляне.
„Университетите трябва да определят как да използват ползите и да намалят рисковете, за да подготвят студентите за работните места на бъдещето.“
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!