П овече за това кои са „Клевър Бук“ и каква е мисията им в света на децата, разказва Мая Бобева-Атанасова, собственик на издателството.
Откога съществува компанията, колко души работят в нея и какво наложи създаването на онлайн магазина?
Създадохме издателството през 2010 г. В началото бяхме само 2-ма, после 3-ма и така до днес, когато сме вече 6 души в офиса и още поне 10 професионалисти, с които работим дистанционно. Създадохме онлайн магазина преди 8 години, защото решихме, че това е една важна посока за развитие.
Разкажете за вашите продукти и как поддържате интереса към тях?
Най-продаваните ни продукти са образователни карти – за най-малките, 1 – 3 години, и за по-големите – 4 – 7, както и за 7+. Те са на различни теми – цветове, форми, букви, числа, логически задачи и други. За да поддържаме интереса към тях вече 12 години, разчитаме преди всичко на съдържанието и на дизайна им. Смятаме, че във всеки продукт нашите клиенти трябва да усещат замисъла, целта и ползата, и влагаме много усилия това да се случва.
Къде се продава по-лесно: онлайн или офлайн?
В издателския бранш традиционно книгите се реализират в офлайн мрежата. Реалистично оборотите са 90% офлайн, 10% онлайн. За нас, благодарение на непрекъснатите инвестиции в магазина и маркетинга му, съотношението е малко по-различно, но и двете мрежи са изключително важни за развитието ни.
Къде е най-трудно да се реализират продажби и защо?
Трудно се пробива в големите търговски вериги. Там книгите не са смятани за приоритетен, бързооборотен продукт и съответно трудно се водят преговори. От друга страна, търговските отстъпки, които искат веригите, са много високи и понякога непосилни за издателите.
Работите ли с външни агенции?
Да, в момента работим с външна агенция, която управлява Фейсбук и Инстаграм рекламите ни. Да избереш правилната за теб агенция е много трудно и се радвам, че ние имаме дългогодишен партньор, който смятаме за част от екипа ни.
Кои нови маркетингови инструменти или рекламни похвати ви се иска да приложите, а все още не сте?
Тик Ток е мрежа с интересни възможности и силно влияние сред най-младите. Не е ясно как ще се развие, но смятам, че трябва да опитаме със сигурност да присъстваме и там. А иначе ние всяка година опитваме нови маркетингови инструменти в онлайн магазина си.
Кой е най-силният ви мотив да участвате в конкурса „eCommerce Academy Awards 2022“?
Професионалният одит и оценка от специалистите – сигурна съм, че ще има много полезна обратна връзка, която ще ни помогне да сме по-добри.
Споделете едно нещо, което искате да се промени в онлайн търговията в България до края на 2022 г., за да улесни вашите продажби и процеси?
Хората да са по-концентрирани, когато правят поръчки, за да могат да се възползват максимално от всички възможности, които им предлагаме.