Б ен Афлек играе главната роля в „Хипнотик“, един от най-интригуващите заглавия в киноафиша в момента, дори само заради факта, че не се числи към никаква касова поредица и съответно има поне претенция за оригиналност. Лентата е трилър с важен, предполагаемо шокиращ обрат в сюжета, доста специфичен поджанр, в който върха и дъното са раздалечени до степен, в която оставят доста своеобразно пространство по средата.
New movie: Hypnotic pic.twitter.com/oiwNM7ZcTq
— Every Movie Plug 🎬 🔌 (@everymovieplug) May 17, 2023
Е, „Хипнотик“ е именно по средата. Филмът не е нито „Мементо“, нито „Праведно убийство“: големият обрат в сюжета на лентата не обогатява разбирането на зрителя за случилото се до повратния момент по удовлетворяващ начин, както в шедьовъра на Кристофър Нолан от 2000 година, но и не обезсмисля всичко видяно преди това както в кошмарно глупавия трилър с Ал Пачино и Робърт Де Ниро от 2008 година.
Това поставя филма във фрустриращо средно положение и говори за неоползотворен потенциал. Актьорският състав със сигурност не носи никаква вина за това. Измежду поддържащите изпълнители изпъкват най-вече Алис Брага в ролята на медиум, която помага на главния герой, и винаги харизматичния ветеран Уилям Фихтнър в амплоато на загадъчния злодей.
В главната роля пък Бен Афлек провокира безпроблемно симпатия и съчувствие в амплоато на баща, издирващ изчезналата си дъщеря. Дали защото актьорските му умения са се подобрили драстично през 30-те години, откакто е в професията, или защото познанията ни за трудностите му с алкохола в реалността влияят на възприятията ни, образът на мъж на средна възраст със сериозни проблеми пасва на Афлек съвършено.
The film #Hypnotic poor box office performance over the weekend marks the worst nationwide opening of any film starring Ben Affleck or directed by Robert Rodriguez #THRNews pic.twitter.com/6ey4iX0P3m
— The Hollywood Reporter (@THR) May 15, 2023
Вероятно най-изненадващият елемент на „Хипнотик“ е фактът, че е филм на Робърт Родригес, а по никакъв начин не изглежда, нито звучи като филм на Робърт Родригес. Добрият приятел на Куентин Тарантино е познат с характерния си стил, демонстриран в култови класики като „Десперадо“, „Град на греха“ и „Мачете“. „Хипнотик“ сякаш е правен от съвсем друг режисьор без капка индивидуалност.
The duo that will leave you hypnotized. @BenAffleck @Rodriguez #HYPNOTIC2023 pic.twitter.com/irgcDoL9xV
— Hypnotic (@hypnoticthefilm) May 15, 2023
Мистерията се увеличава от това, че цялото семейство на Родригес участва в направата на проекта: това включва тримата му синове и дъщеря му. Но при все това, „Хипнотик“ има вида на средностатистическо холивудско творение, избълвано сякаш от конвейерна линия, контролирана от продуценти, и не пасва по никакъв начин в иначе богатата филмография на своя режисьор.
Сюжетната концепция за хора със свръхестествени способности, които прекрояват реалността на околните си с жестове, мимики, шумове и думи, несъмнено е много интригуваща. Филмът има своите проблясъци на амбиция, но в крайна сметка оставя доста художествен материал, включително недообяснените мотивации и действия на определени персонажи, настрани.
#Hypnotic is bombing in its debut, landing outside the top five with a $2.2 million gross. The thriller cost roughly $65 million to produce. https://t.co/jaNsobmq8A pic.twitter.com/m1ItYHmsKZ
— Variety (@Variety) May 14, 2023
В ера, в която всеки блокбъстър по кината е дълъг повече от два часа, „Хипнотик“ има продължителност от едва 94 минути – а е от малкото филми, които можеха да са по-дълги и това щеше да повлияе генерално положително на лентата. В крайния си вид филмът с Бен Афлек препуска от една недоразвита интересна сюжетна идея към друга, ангажиращ зрителското съзнание постоянно до края, отвъд който ни оставя просто неудовлетворени.
Още от автора:
„Пазителите на галактиката Vol. 3“: Подходящият край на една противоречива трилогия
От падението до новия възход: „Междузвездни войни“ и сериалът „Мандалорианецът“
Ужасът, който си струва да гледате: „Ренфийлд“ с Никълъс Кейдж
„Въздушният“: Истинската история за изгрева на една мегазвезда
Екшън, издигнат до изкуство: „Джон Уик 4“
Работи ли още вълшебната думичка: „Шазам! Яростта на боговете“
Наградите „Оскар“ 2023 според филмова легенда: „Снобизъм“
На раменете на Роки Балбоа: „Крийд III“ е истински нокаут
Когато не можеш да върнеш времето назад: „Ант-Мен и Осата: Квантомания“
Най-добрият филм на Джерард Бътлър от години насам: „Твърдо приземяване“
Колко струва една номинация за „Оскар“?
За Холивуд, с любов и с омраза: „Вавилон“ на Деймиън Шазел
Неуспешната „Операция Форчън“ на Джейсън Стейтъм и Гай Ричи
Традиционният снобизъм и подборът за "Оскарите"
Този филм се подигра блестящо на Илон Мъск
Най-добрите от добрите: Топ филмите за 2022 година
Киносъбитието на годината или не: „Аватар: Природата на водата“
Коледният филм, от който не знаехте, че имате нужда
Спилбърг за Спилбърг: Израстването на един гений
Това е най-ирландският филм, който може да съществува
Нито комедия, нито ужас... но никой не може да му устои
Това е най-гледаният филм по Netflix през ноември 2022 г.
Отвъд предразсъдъците и смъртта: „Черната пантера: Уаканда завинаги"
Една звезда в ролята на живота си: Всички говорят за този филм
Край на най-епичната битка на телевизионния сезон
„Амстердам“: Хаотичната песен за живота на един голям режисьор
20 години от раждането на една легенда
Този филм ще се окаже най-скандалният на годината
Най-касовият филм в историята: 13 години по-късно
Няма по-чаровна двойка: Джордж Клуни и Джулия Робъртс в „Билет до Рая“
Класиките, които искаме да гледаме на кино отново
Филмите от фестивала във Венеция, за които ще слушаме през сезона на „Оскар“-ите
Най-епичната битка на новия телевизионен сезон
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!