Т ерминът метросексуалност възниква около 90-те години на миналия век като етикет за мъжете, които наблягат повече на грижата за външния си вид и начина си на живот, в сравнение с традиционните норми за мъжественост. И като етикет не е без противоречия.
Метросексуалността идентифицира онова мъжко поведение, ориентирано към детайлната и почти обсесивна грижа за външния вид, което отразява собствената идентичност и е свързано със социалния статус. Днес мъжете са по-свободни, като култивират силата си на привличане, определени вкусове и суета, които преди са били женска територия.
Метросексуалният оспорва класическата схема на мъжествеността, за да я отвори към много по-широк спектър, когато става въпрос за нейното изразяване.
Характеристиките на метросексуалните мъже са следните:
- Ходят на фитнес
- Посещават естетични центрове, за да си правят козметични процедури
- Интересуват се много от модните тенденции и марки
- Възприемат практики, традиционно свързани с жените, като гримирането
- Полагат усилия да се грижат за външния си вид, дори това да означава да „потърпят” кола маска например.
Потреблението на козметика нараства и големите марки започват да предлагат на пазара ексклузивни артикули за мъже. Хората в социалните мрежи все повече подкрепят това поведение и го приемат за напълно нормално.
Ето и кои са видовете метросексуалност:
1. "Ubersexual"
„Ubersexual” е пример за най-сдържаната метросексуалност. Този мъж държи на имиджа си, но не изпада в крайности. Това са хора със собствен стил, които никога няма да прибегнат до практики като кола маска, например.
2. "Ретросексуален"
„Ретросексуалният” вид е ясно доказателство, че през 50-те и 60-те вече е имало мъже, които са се грижили за имиджа си и са се водили според модата. Метросексуалността не идва с Джордж Клуни или Кристиано Роналдо.
3. "Lumbersexual"
„Lumbersexual“ обикновено изглежда като класическия дървосекач с карирана риза, който обаче води много градски живот. Показва селски и занемарен вид, но това е само фалшив вид, защото всеки елемент е внимателно и предварително подбран. Обикновено носи лъскави ботуши и има дълга, но добре оформена брада.
4. "Спортносексуален"
„Спортносексуалният“ символизира фигури като Кристиано Роналдо или всеки спортист с атлетичен имидж, който иска да бъде център на вниманието. Този термин съчетава две измерения: спорт и сексапил.
5. Метросексуален нарцисизъм
В много случаи метросексуалността води до нарцистично и егоцентрично поведение. Това се случва, когато човек стане прекалено обсебен от себе си, като това е единствената му грижа и интерес. Тези мъже се стремят да изглеждат перфектно и да бъдат център на внимание във всякакъв контекст и обстановка.
Метросексуалността е социален феномен, свързан с медиите, знаменитостите и потребителската индустрия. Той позволява на мъжете да се харесат и да се насладят на грижата за себе си. Затова феноменът метросексуалност се възприема като израз на консуматорското общество, благодарение на което мъжете преструктурират своята идентичност, като разчупват традиционните разбирания.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Още от автора:
Време само за себе си: Ето как да го използваме правилно
От себеомраза към себелюбие: 7 стъпки, с които да се заобичате отново
Мъжката енергия: Ето как да я развиете, за да постигнете целите си
Шест знака, че отхвърляш женската си енергия
Трикове, с които да накараме малко дете да се храни
Как да действаме, ако се “пристрастим“ към някого
Травми от детството: Ето как да познаем, че даден човек ги има
Казвам го, защото те обичам: Негативните коментари, които ни наранява
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!