В музикалното видео към най-новия им сингъл „DTDTGMGN“ членовете на южнокорейската група Eternity танцуват в неонова розова стая. Шеметните движения пред камерата и бързите смени на кадрите са типични за K-pop жанра, който се превърна в глобален феномен през последните години.
Но практически тези движения са непосилни за имитация от феновете на групата, защото никой от 11-те изпълнители на Eternity не е истински.
Създаден чрез AI технология, Eternity е един от най-новите южнокорейски проекти, които прокарват границата между реалното и виртуалното забавление. А създателят на групата, Pulse9, вярва, че компютърно генерираните звезди имат значително предимство пред своите двойници в реалния живот.
Както при повечето популярни групи, членовете на Eternity включват лидер на групата, вокалисти, рапъри и танцьори. Но един член по-специално, Zae-in, може да бъде всичко в едно. „Zae-in притежава комбинация от характеристики.
"Физически невъзможно е хората на изкуството да се мерят с изпълнители, генерирани от AI", казва изпълнителният директор на фирмата Park Ji-eun. „Тя може да пее много добре, да рапира, може да изземе функциите на моден дизайнер", допълва Ji-eun.
С помощта на технология за смяна на лица в реално време и глас, генериран от изкуствен интелект, Zae-in се играе от 10 различни души, включително актьори, певци и танцьори, които дават своите таланти на нейния аватар, ако е необходимо. В едно видео, публикувано в профила на Zae-in в Instagram, тя кара лонгборд до река Хан в Сеул. За видеото нейните създатели са заснели каскадата с човек, чието лице по-късно е сменено с това на Zae-in.
В интервю за CNN Zae-in разказва, че може да бъде поп музикант, актриса дори репортер. „Съществуват различни Zae-ins, така че моето уникално предимство е, че мога да направя това, което един човек не може. Единственото нещо, на което не съм способна е да дам автограф“, коментира генерираната с AI звезда.
Смяната на лица в реално време и ранните форми на технологията „deepfake“ съществуват от почти десетилетие. През това време виртуални инфлуенсъри като Lil Miquela спечелиха много онлайн последователи в модните и музикални среди.
Най-новите постижения в генерираните от AI видео и аудио, улесняват компании като Pulse9 да създават убедителни виртуални герои, докато напредъкът в генеративните AI програми като ChatGPT елиминира необходимостта звезди като Zae-in да бъдат „изиграни“ от реални хора.
Как са направени?
Екипът на Pulse9 започна процеса на „съживяване“ на вечността, като проектира външния вид на своите членове. Екипът на Парк генерира 101 уникални дигитални лица, вдъхновени от съществуващи корейски знаменитости, преди да ги раздели в четири категории.
Използвайки технологията deepfake, Pulse9 продуцира първия музикален видеоклип на групата, част от проекта иронично озаглавената „I’m Real“ през 2021 г.
Много потребители на социални медии смятат, че израженията на лицата на членовете на групата изглеждат неестествени и отделени от телата им, докато други цитират ефекта на „зловещата долина“, при който зрителите изпитват дискомфорт от неща, които приличат на хора, но не са.
Пет месеца по-късно, когато Pulse9 пусна следващото музикално видео на Eternity, „No Filter“, последователите отбелязват, че групата е почти неразличима от истински хора.
„Изненадан съм колко реалистично звучат, а визията изглежда по-реална от дебютната песен“, гласи най-харесваният коментар в YouTube.
Виртуалните поп звезди може да се радват на предимство пред човешките, когато става въпрос за ангажиране с техните фен бази. Напредъкът в езиковите програми за изкуствен интелект може да направи възможно феновете да „говорят“ със своите идоли и дори да изградят лични отношения с тях, казва изпълнителният директор на фирмата Park Ji-eun
Metaverse Entertainment вече експериментира с тази идея чрез приложения, които позволяват на потребителите да взаимодействат директно с дигиталните фигури. В момента членовете на групата говорят корейски, английски, френски и индонезийски.
Компютърно генерираните поп звезди никога няма да се разболеят, да остареят или да бъдат въвлечени в договорни спорове или таблоидни скандали. Но има малък шанс големите агенции да заменят своите групи в реалния живот, казва изпълнителният директор на фирмата Park.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!