Представете Вас и Вашата компания в няколко изречения?
MOTORETTA е първата българска компания, която произвежда и търгува с електрически скутери под собствена марка. През 2016 година представихме първия си модел електрически скутер, базиран на ретро дизайн, но с интегриран електрически двигател - конфигуриран и тестван от "Моторета Груп", с хомологация за целия Европейски съюз.
Компанията води началото си от Русе, където са разположени централните ни складове. Днес имаме широка мрежа от дистрибутори в големите градове. "Моторета Груп" е лоялна компания на българския пазар в сферата на двуколесните превозни средства. За това свидетелства безупречния ѝ имидж, клиентските отзиви и широкото портфолио от корпоративни партньори и кампании, които ежедневно ни се доверяват в осигуряване на надеждни превозни средства.
Откога съществува компанията и какво наложи създаването на онлайн магазина?
С поставяне на начало на операциите си през 2016 година, MOTORETTA развива както офлайн, така и онлайн присъствието си. Бъдейки високотехнологичен, електрическият скутер принадлежи в онлайн и дигиталното пространство. Затова още от създаването на компанията, MOTORETTA полага сериозни усилия да промотира онлайн покупките на макар и нетрадиционен продукт като електрическия скутер, през собствена и други платформи.
Резултатите не закъсняха. През 2018 година уебсайтът ни, MOTORETTA беше отличен като фаворит на публиката , в категория „продуктов сайт“ на конкурса "Сайт на годината". Изчистеният му дизайн, лесната и достъпна формулировка на техническите спецификации на продуктите, сравненията между моделите, честите въпроси от страна на клиентите и множество видео и снимков материал, прави платформата разбираема и приятна за навигиране.
Днес над 60% от продажбите се случват именно онлайн, благодарение на опростения метод на поръчките и изцяло онлайн кандидатстването за лизинг през партньорската мрежа на MOTORETTA.
Разкажете за Вашите продукти и как поддържате интереса към тях? С какво Вашите скутери се различават от други марки скутери?
Електрическите скутери са продукт, който с всяка изминала година става все по-популярен и търсен от потребителите. Достъпната цена, екологичният фактор и удобството да се придвижваш в натоварения трафик, са водещите при избора на електрически скутер.
В частност скутерите на MOTORETTA са изключително красиви, с доказано във времето качество и средна за българския пазар цена. Възможно е да бъдат частично персонализирани. Компанията предлага разнообразни аксесоари, които допълнително да подсилят удобството да се придвижваш със скутер в градска среда.
Стараем се да показваме електрическите ни скутери в естествения им хабитат – в града, в трафика – там, където той решава проблеми. Постоянно правим подобрения и актуализираме продуктите и услугите си, съгласно наличните технологии и тенденции. Винаги взимаме предвид клиентските отзиви и се стараем да се развиваме в посока, която клиентите очакват от нас.
Къде се продава по-лесно: онлайн или офлайн?
Онлайн продажбите отварят нови пазари, в които за да се позиционираш офлайн, е необходимо много време и ресурс. Въпреки това на този етап пазарът все още налага развитието и на двата канала, особено когато продаваш скъп продукт. Въпрос на проучване и анализ, е всеки търговец да балансира правилно къде, какво може да предложи.
Какви онлайн маркетингови активности имате всеки месец?
Ежемесечно рекламираме продуктите си в социалните мрежи, търсим диалог с последователите си, създаваме съдържание и изследваме нови аудитории. В активните месеци на годината участваме в различни събития, където можем да се срещнем лице в лице с настоящите и потенциалните си клиенти, каним ги да тестват продуктите ни в дистрибуторската мрежа или провеждаме външни тест драйв събития. Често работим и с традиционните медии, каним ги да направят ревю на продуктите ни или с тяхна помощ комуникираме новости около компанията.
Кои нови маркетингови инструменти или рекламни похвати Ви се иска да приложите, а все още не сте?
Все още не сме позиционирали компанията в TikTok. Като всеки друг канал и TikTok си има своите особености и ние сме на етап, в който обмисляме как най-правилно да представим MOTORETTA там.
Кой е най-силният Ви мотив да участвате в конкурса eCommerce Academy Awards 2022 г.?
Желанието ни да получим външна оценка за състоянието на онлайн платформата си е водещата причина да искаме да се включим в конкурса. Да чуем мнението на широк кръг специалисти, в лицето на журито, с какво се справяме добре и над какво все още можем да поработим. Само така можем да сме сигурни, че се развиваме в правилната посока и предлагаме най-доброто на клиентите си.