П роучване сред представителите на поколението Z в Instagram разкри идеалните работни места на това поколение - и те не са такива, каквито предполагате.
Според проучването, извършено от търсачката за онлайн курсове Class Central, най-желаната работа за поколението Z е моделството.
На второ място в класацията е художник, а на трето - фотограф, следван от гримьор, блогър, маркетинг, певица и личен треньор на местата от четвърто до осмо.
Този списък е съставен въз основа на анализ на използването на свързани с кариерата хаштагове в Instagram, като например #журналист или #парамедик. #модел и свързаните с него фрази като #modellife и #modelagency бяха използвани в 380 милиона публикации в Instagram, в резултат на което оглавиха класацията.
След личен треньор останалите 20 най-желани професии са, подредени по следния начин: актьор, инфлуенсър, блогър, танцьор, готвач, писател, YouTuber, моден дизайнер, създател на съдържание, спортист, фризьор и маникюрист.
Интересно е, че по-традиционните професии като лекар са на 24-то място с 18 300 000 хаштага, инженер - на 30-то място със 7 600 000 хаштага, адвокат - на 32-ро място с 6 500 000 хаштага и астронавт - на 47-мо място с 2 500 000 хаштага.
🔧👷♂️👷♀️"Social media is increasingly driving an interest in skilled trades careers among members of Generation Z, generally defined as people born from 1997 to 2012, according to a report from home services app Thumbtack."🛠️📈🌱https://t.co/BgTPDRGkka
— EduCred Services (@EduCredServices) October 28, 2024
„Това проучване показва, че поколението Z е привлечено от по-креативните индустрии, особено тези, които са силно преплетени със социалните медии, като блоговете и влиянието“, казва в изявление Давал Шах, главен изпълнителен директор на Class Central.
За какви професии говори най-много поколението Z в Instagram?
Според Class Central тези професии са най-привлекателни за Gen Z.
Макар че представителите на поколението Z си спечелиха репутацията на хора, които искат да бъдат единствено инфлуенсъри и YouTube потребители, това проучване показва, че по-младото поколение все още е привлечено от професии, които изискват практически умения. Например професии като „стриймър“ и „футболист“ се появяват под професии като архитект и готвач.
Проучването обаче просто класира кои хаштагове, свързани с работата, се използват в Instagram, като някои от употребите не са непременно свързани с желанието за работа в тази професия. Освен това не всеки, който използва Instagram, е от поколението Z. Поколението Z, родено между 1997 г. и 2012 г. и следователно на възраст между 27 и 12 години през 2024 г., съставлява голяма част от потребителската база на Instagram, но според Statista хората над 25 години съставляват повече от две трети от потребителите на Instagram.
Проучване сред около 4000 ученици на възраст между 13 и 16 години във Великобритания, проведено в края на миналата година от BBC Bitesize Careers, установи, че най-популярната професия е лекар, като всеки десети от тийнейджърите я е избрал като предпочитана професия. На второ място е инженерът, на трето - учителят, на четвърто - адвокатът, на пето - медицинската сестра, на шесто - ветеринарният лекар, на седмо - футболистът, на осмо - художникът, на девето - полицаят и на десето - строителният работник.
Това показва, че независимо от употребата на #модел и #актьор в социалните медии, младите хора все още се интересуват от по-традиционни професии, както и от кариера в чисто новия медиен пейзаж, в който са израснали.
„Независимо от общоприетите схващания, това проучване показва, че поколението Z все още е привлечено от по-традиционни професионални роли, като лекарят, медицинската сестра, учителят и зъболекарят са сред първите 25 в класацията“, казва Шах.
„Интересно е да се види как социалните медии са повлияли на кариерния път на по-младите поколения и дали по-традиционните професионални роли ще гравитират надолу в класацията в бъдеще“, казва още Шах.
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!