Astratex е най-големият онлайн продавач на бельо и бански в Централна и Източна Европа. Компанията оперира на 11 пазара, сред които е и България. Всяка година Astratex радва хиляди клиенти, изпращайки над 1 милион поръчки.
Ивелина Димитрова, регионален мениджър на Astratex за България, ни помага да надникнем в света на марката и ни разказва за най-предпочитаното бельо сред българските жени.
1. Кога, как и кой стартира бизнеса на Astratex?
Astratex стартира своето приключение в началото на 2000 г. Нашият основател Петър Вит започва продажба на дамско бельо по поръчка чрез реклама в печатни медии в Чехия, а доставката се осъществява по пощата. Пет години по-късно Astratex се трансформира в електронен магазин и бързо става номер едно продавач на дамско бельо на чешкия пазар.
През 2006 г. Astratex започва разширяване на дейността си и стартира продажби в Словакия, а през следващите няколко години фирмата добавя още чуждестранни пазари в Румъния, Унгария и Полша. Навлязохме на българския пазар през 2017 година и оттогава насам се стараем да радваме нашите български клиенти с качествени продукти.
2. Каква е мисията на вашата компания?
Мисията на Astratex е да накара всяка жена да се чувства удобно и уверено с красиво и перфектно пасващо бельо във всяка житейска роля. Затова и слоганът на бранда ни е "За всички мои лица". Ние знаем, че комфортът започва още под дрехите и се стремим да предлагаме широк набор от качествено бельо в голямо разнообразие от размери, така че да можем да удовлетворим нуждите на всяка дама. Уверено предлагаме както модели на световно признати марки, така и такива на нашата собствена марка, която е проектирана от нашите in-house специалисти.
3. Кое е вашето конкурентно предимство пред брандове във вашата ниша?
Нашето основно конкурентно предимство пред други онлайн продавачи на бельо е огромното разнообразие от размери и кройки. При нас, например, могат да се открият всякакви типове сутиени, дори и модели за дами, преминали през мастектомия. Предлагаме сутиени в размери от 60/C чак до 120/G, включително и не толкова популярни размери като 65/A или 100/K. Имаме не само сутиени в трудно откриваеми размери, но и голямо разнообразие от бански, нощно и домашно облекло. Обратната връзка на нашите клиенти показва, че много от тях се завръщат в нашия онлайн магазин не само заради качеството на продуктите ни и лесното пазаруване, но и поради факта, че те не могат да открият своя размер при други продавачи.
Ние знаем колко важно е жените да носят правилния сутиен. Стремим се да образоваме нашите клиенти относно правилния тип сутиен и бански за техните форми чрез разнообразните ни маркетинг канали. Създадохме и нашата онлайн консултация за избор на сутиен, чрез която дамите могат да открият най-подходящия размер за тях. Щастлива съм да отбележа, че след няколко направени проучвания се оказва, че по-голямата част от жените, поръчали размер според консултацията ни, остават приятно изненадани от това колко добре им пасва новия сутиен. Предоставили сме опциите за безплатни доставка, връщане и замяна, така че всички клиенти да могат да пазаруват без притеснение.
4. Кой вид бельо е най-предпочитано и защо?
Нашите клиенти са основно дами, поради което най-продаваните продукти при нас са сутиените. Българските жени обичат комфорта и винаги избират модели, които не са скучни. Най-продаваните ни сутиени са удобните неподплатени модели за голям бюст, които са леко декорирани с тюл или дантела. Българките харесват ярките цветове, но когато става въпрос за избор на бельо, те залагат основно на класически и универсални цветове като черно и бежово, така че да могат лесно да комбинират бельото с аутфита си.
5. Колко често реализирате нови продукти? Експериментирате ли или всичко е базирано на прецизни проучвания?
Както вече споменах, ние предлагаме продукти на международни брандове и на нашатa собствена марка Astratex, с която сме изключително горди. Добавяме нови продукти на различни марки към асортимента ни почти всяка седмица. Разработването на продуктите от нашата собствена марка е по-трудоемко и отнема повече време, поради което представяме нови колекции под марката Astratex два или три пъти в годината.
Когато дадена фирма продава на повече от 10 пазара в Европа, тя не може да си позволи просто да експериментира. Артикулите, които предлагаме, са изцяло базирани на обратната връзка на нашите клиенти. Анализираме подробно техните нужди и изисквания на всичките ни единадесет пазара, тъй като често има разминавания в предпочитанията на жените в различните страни. Например, дамите в Чехия и Полша предпочитат изчистени и гладки сутиени, докато тези в България, Румъния и Гърция залагат на по-привлекателни и декорирани модели. Нашият покупателен отдел следи отблизо не само нуждите на нашите клиенти, но и модните тенденции, така че да може да подготви една добре завършена оферта, в която всеки да открие перфектното бельо за себе си.
6. С какви думи бихте мотивирали един млад човек да започне бизнес в България?
Стартирането и развиването на собствен бизнес не е лека задача. Изисква се много работа, упоритост и постоянство. Всеки предприемач трябва непрекъснато да обновява своите познания и да се учи от успехите и неуспехите както на собствения си бизнес, така и на чуждия. Младите българи трябва да знаят, че само една добра бизнес идея не е достатъчна. Важно е да се направи добро проучване за потенциала на даден продукт или услуга. Винаги трябва да се инвестира прецизно, така че резултатът от всяка една инвестиция да може да бъде измерен. Работата ми в Astratex ме е научила, че вслушването в обратната връзка на клиентите е от съществено значение. В нея се крият много съвети, които могат да направят даден бизнес по-харесван и по-успешен. Така благодарение на препоръките на нашите Astratex клиенти, ние успяхме да въведем нови услуги, които да подсигурят спокойно и сигурно пазаруване при нас.
Българският пазар има огромен потенциал и търси нови продукти и услуги. И не само. Българинът желае качествено обслужване. Бизнес, стартиран в България, може лесно да бъде разширен на други пазари или да привлече финансиране от европейски фондове, благодарение на членството на България в Европейския съюз.
Започването на собствен бизнес е голяма отговорност, но то дава удовлетворение, независимост и увереност в собствените сили.
—
Astratex e част от eCommerce Academy Awards 2023 - Конкурсът на електронните търговци в България. Повече за наградите и как да се включите можете да видите тук: https://awards.ecommercebg.com/.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!