Л ятото на 2019 година изобилства с жанрово разнообразни заглавия, от традиционни екшъни до касови анимации и нови оригинални продукции на велики режисьори. Но статистиката от социалните мрежи и от киносалоните по света, която се компилира въз основа на онлайн споменавания, анкети и предварително продадени билети е категорична, що се отнася до най-очакваното заглавие този сезон.
Това безспорно и напълно очаквано е „Спайдър-Мен: Далече от дома“,
първият филм на Marvel Studios след грандиозния им епос „Отмъстителите: Краят“, чиито исторически приходи на този етап надхвърлят 2 милиарда и 750 милиона долара. Лентата пристига по кината с очакванията да хвърли светлина върху бъдещата посока на развитие на вселената на Marvel.
„Краят“ на един десетилетен рекорд
Самото ситуиране на филма в годишния календар е достатъчно красноречива индикация за намеренията на студиото. Фактът, че именно филм за Спайдър-Мен открива новата фаза от поредицата говори ясно за важността на персонажа и за сигурността, с която Marvel застават зад него. Очевидно е, че от героя на Том Холанд ще се очаква да запълни празнината, оставена след „Отмъстителите: Краят“ с трагичната смърт на Тони Старк и щастливото оттегляне на Капитан Америка.
Борбата е безмилостно жестока в "Краят" на една ера
И ако съдим от качеството на „Спайдър-Мен: Далече от дома“, решението на студиото, както винаги, е правилно. Филмът надскача летвата, поставена от предшественика ѝ от 2017 година, „Спайдър-Мен: Завръщане у дома“, и дава на всички фенове на Marvel глътка свеж въздух и доза традиционно филмово забавление с класически герой след травмиращите събития в „Краят“.
Джон Уатс се завръща в режисьорския стол и отново показва афинитета си към изследването на човешките взаимоотношения между персонажите и към комичните моменти с участието на главния герой Питър Паркър и неговите съученици за сметка на разиграването на грандиозни екшън сцени. Акцентът е поставен правилно предвид космическия мащаб на действието в „Отмъстителите: Краят“, който не може да бъде надскочен.
От това не следва, че във филма липсва традиционен комиксов екшън –просто залозите са доста по-ниски в сравнение с предишните няколко филма на студиото. Това е продиктувано и от избора на злодей в действието в лицето на Куентин Бек.
Звездата Джейк Джиленхол блести в амплоато на експресивния и артистичен Бек.
Персонажът определено се различава в произхода си спрямо комиксовия си първообраз и мотивациите му са свързани неразривно и логично с миналото на филмовата вселена на Marvel, но способностите му и изпитанията, на които подлага Спайдър-Мен, са адаптирани съвършено от оригинала.
Джейк Джиленхол – звездата, която може да изиграе всичко
Повече пояснения относно действията на Бек биха довели до непростими спойлери относно сюжета на лентата, но Джейк Джиленхол е идеално подбран за ролята си. Редом с него, в поддържащия състав се завръщат винаги хладнокръвните и готини Самюел Л. Джаксън и Коби Смълдърс в ролите на Ник Фюри и Мария Хил, свързващото звено между многото различни филми от вселената на Marvel.
Топ 10 на най-добрите филми на Marvel Studios
Авторитетното им присъствие придава тежест и мащаб на действието, в което иначе изобилстват тийнейджърски шеги и останалите действащи герои са предполагаеми ученици в 11 клас. Но именно това е и едно от най-важните качества на филма.
Всеки добър филм за Спайдър-Мен следва да бъде фокусиран върху най-важните характеристики на главния герой – неговата човечност, уязвимост, любовта към близките му и страхотните му усилия да балансира живота на супергерой с този на беден тийнейджър от Куийнс, отгледан от леля си. Това беше ядрото на успешните филми за Спайдър-Мен на режисьора Сам Рейми с Тоби Магуайър в главната роля, първите два от които остават ненадминати сред адаптациите с участието на героя.
„Спайдър-Мен: Далече от дома“ се доближава до тях най-много именно с прекрасната химия между двамата си главни изпълнители, Том Холанд и Зендая, които озаряват екрана в ролите на Питър Паркър и Ем Джей. Холанд продължава да играе ролята на Питър с видим ентусиазъм и с желание да задоволи напълно феновете на легендарния герой.
Но Зендая е още по-прецизна в изпълнението си от него.
Привидно ограничената ѝ роля в лентата е всъщност най-важната в сюжета, персонажът ѝ е ключът към еволюцията и израстването на главния герой, а самата тя е принудена да върви по тънката граница между това да създава неловки комични ситуации и това да бъде просто очарователна.
Двамата са като дуо от класическа романтична комедия и приземяват иначе зрелищния супергеройски филм, правят го човешки и невинно емоционален. За това спомагат и Мариса Томей и Джон Фавро, забавни и чувствителни в своите изпълнения, които на свой ред се завръщат в ролите на Мей Паркър и Хепи Хоган.
Лентата идва в комплект със сцени по средата и след края на финалните си надписи. Втората от тях отключва интересни възможности за глобалното развитие на вселената на Marvel, но първата е тази, която тотално променя бъдещия хоризонт пред Спайдър-Мен и съдържа поява на легендарен поддържащ персонаж, която ме накара да крещя и да ръкопляскам в киносалона като запален фен.
Затова и останете до самия край на „Спайдър-Мен: Далече от дома“, ако и когато решите да го гледате. Лято е, в киносалоните валят промоции, а никой друг филм от актуалния репертоар няма да ви предостави по-класическо и качествено забавление.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!