Американски психолози доказаха валидността на общото мнение, че мобилните телефони, таблетите и другите електронни устройства пречат на децата да подготвят домашните си и да усвояват нови знания.
На конференция на американските педиатри в Сан Франциско учените изтъкнаха, че е „много важно родителите да си дадат сметка, че
колкото повече децата им имат контакт с дигитални електронни устройства, толкова по-силно е негативното им влияние не само върху успеха в училище, но върху тяхната мотивация, желанието им да учат нови неща и способността им да запазват спокойствие”.
Данните от изследването са предизвикали много тревожни изводи.

От анализа става ясно, че мнозинството деца губят по една шеста от деня или дори повече заради подобни увлечения и че всеки час игра и гледане на телевизионно шоу значително намаляват вероятността детето да се справи с домашните си.
Децата, които отделят на електронните устройства между четири и шест часа на ден, изостават с домашните два пъти повече от връстниците си, които играят електронни игри и гледат телевизия по два часа дневно.
Аналогично, електронните устройства влияят неблагоприятно и на други аспекти от психологията и поведението.
Припомнете си още:
Децата могат на смартфон, но до тоалетната - не
Училището в XXI: Закъде без нови технологии?
А как ли реагират децата на стар телефон с шайба? Вижте във видеото горе
Според психолози продължителните занимания с видеоигри и гледането на телевизия намаляват мотивацията на учениците, правят ги нетърпеливи и неспособни да довеждат нещата до край.

Интересно е, че електронните устройства влияят еднакво и на момичета, и на момчета, а ефектът не се променя в зависимост от етническа принадлежност, ниво на доходите на родителите и други параметри.
Всичко това, както посочват Рюст и колегите ѝ, трябва да накара педиатрите и родителите да се замислят за това, че „общуването” на децата с дигитална техника трябва да се ограничава до разумно равнище.
Повече за самото проучване:
Стефани Рюст от Университета Браун и колегите ѝ са стигнали до горните изводи след анализ на данни, събрани от здравните власти в национален мащаб, въз основа на наблюдение върху здравословното състояние на деца през 2011 и 2012 г.
В анкетите са участвали над 64 хил. ученици от 6 до 17-годишна възраст. Учените са се съсредоточили върху това как седенето пред телевизора, игрите на смартфона, таблетите и други дигитални устройства се отразяват върху здравето на децата и юношите, както и на социализацията им и успеха в училище.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!