Как се променя остарелия модел на аптечния пазар
Източник: iStock/Getty Images
0

Представете Вас и Вашата компания в няколко изречения?

Ние сме SOpharmacy, верига аптеки, с над 200 обекта в 46 града. Развиваме и собствена онлайн аптека sopharmacy.bg, която има над 700 хиляди посетители всеки месец, а в нея предлагаме различни услуги, включително иновативната и популярна такава „Кликни и вземи“.

Историята на SOpharmacy започна през 2015 г., когато представихме нашата концепция, която имаше за цел да промени остарелите модели на аптечния пазар в България. В нашите обекти всеки елемент е така измислен и създаден, че да надгражда разбирането ни за грижа – от откритата и приветлива среда, през подредбата на портфолиото в ясни категории по предназначение, симптоми и терапии, до върховия елемент – взаимодействието с фармацевта. Защото в SOpharmacy фармацевтът е здравен партньор и съветник, и има експертизата да предоставя консултация по различни дискомфортни състояния.

От 2017 г. развиваме и портфолио продукти под собствената ни марка, като към момента то наброява близо 100 такива в различни категории. За 7 години постигнахме редица успехи и имаме много поводи за гордост.

Откога съществува компанията, колко души работят в нея и какво наложи създаването на онлайн аптеката?

Източник: SOpharmacy

От създаването на SOpharmacy сме фокусирани и върху нашата дигитална стратегия. Ние следваме нуждите на клиента - амбицията ни е да създадем цялостен omni channel, в който да съчетаем предимствата на физическите ни обекти и онлайн. Първата стъпка в тази посока беше именно създаването на online аптеката sopharmacy.bg, която непрекъснато надграждаме и разширяваме като функционалности, асортимент и промоционални активности.

Разкажете за вашите продукти и как поддържате интереса към тях?

Нашето портфолио надхвърля 11 000 продукта.

В онлайн канала ни, предвид строгия регулаторен режим, предлагаме единствено лекарствени продукти, които са без лекарско предписание, козметика и други.

Както вече споделихме, развиваме и портфолио от продукти под собствения ни бранд, които са около 100, разпределени в различни категории. Те са налични както във физическите ни обекти, така и в онлайн канала ни.

Когато говорим за интереса на потребителя – то сме щастливи да споделим, че SOpharmacy успя да предложи на своите клиенти над 1000 промоционални предложения на месечна база. За пример, само през юни те достигат 2300.

Източник: SOpharmacy

Къде се продава по-лесно: онлайн или офлайн?

Трудно е да се даде еднозначен отговор, когато говорим за продажба на лекарствени продукти. Дори и да го погледнем само през призмата на потребителя, то отново няма един категоричен отговор. В действителност, в световен мащаб се наблюдава много сериозен интерес и ръст в онлайн продажбите, защото потребителят е улеснен да пазарува в удобно за него време, място и през предпочитано от него устройство. При покупката на лекарствени продукти обаче, без значение дали са по лекарско или без лекарско предписание, та дори и при козметиката, потребителят продължава да търси контакта с фармацевт. Защото фармацевтът е достъпният здравен консултант, а аптеката все повече се налага като най-близкия здравен център. Затова ние въведохме модела „Кликни на sopharmacy.bg и вземи от най-удобната аптека SOpharmacy”, който позволява на клиента да пазарува онлайн, но да вземе поръчката си от удобна за него аптека, като запазим контакта му с фармацевта.

Източник: SOpharmacy

Какви онлайн маркетингови активности имате всеки месец?

Извън регулярните ни месечни промоционални активности, за всички потребители сме изградили и своя лоялна програма, участниците, в която получават различни отстъпки, промоционални талони и други. Също така си партнираме и с Lidl, като всеки притежател на карта Lidl Plus, на месечна база, получава отстъпка за различни продукти в нашите обекти и в онлайн аптеката ни. Регулярно организираме и т.нар. „Супер седмици“, които също са обвързани с допълнителни промо активности.

Освен тях, всеки месец предлагаме различни видове измервания - на телесни показатели, дермоанализ, костна плътност и други. Партнираме си и с компании в сектора на грижата за здравето, с които поставяме акцент върху различни социално значими проблеми като диабета, затлъстяването и други.

Кои нови маркетингови инструменти или рекламни похвати ви се иска да приложите, а все още не сте?

В действителност ние прилагаме доста широк микс от маркетингови инструменти, като скоро ни предстои да представим още един такъв за нашите клиенти, който засега ще запазим в тайна. Това, което можем да споделим обаче е, че той ще надгради цялостното изживяване на клиента в света на SOpharmacy.

През 2020 г., точно по време на пандемията, успешно стартирахме и нова платформа, която да поддържа онлайн операциите ни. Тя ни дава богат набор от възможности като по-добра подредба на продуктите, оптимизация на търсенето, и най-важното – това да персонализираме услугите спрямо клиентското поведение. Разбира се, персонализацията е продължителен процес, но въпреки това ние сме силно фокусирани да предлагаме на всеки пациент това, от което се нуждае и което е подходящо за него.

Как разбрахте за конкурса на eCommerce Academy?

За eCommerce Academy първоначално разбрахме от вашите онлайн активности, а регулярна информация започнахме да получаваме чрез Newsletter кампанията. Впоследствие имахме възможността да се присъединим и към групата eCommerce Academy Private Group, чрез която получаваме и полезна информация.

Кой е най-силният ви мотив да участвате в конкурса eCommerce Academy Awards 2022 г.?

Източник: iStock/Getty Images

Вярваме, че за близо седем години от създаването ни, развихме една наистина стойностна и модерна онлайн аптека. Залагаме на иновативни технологии и инвестираме много в това да изградим един цялостен омникален ритейл. Ние работим фокусирано, за да постигнем целта си, да предложим на българските пациенти една модерна аптека- такава, каквато виждаме в развитите държави.

За нас конкурсът eCommerce Academy Awards е форум, който осветлява добрите примери и дава възможност за обмяна на опит. А ние имаме какво да споделим.

Споделете едно нещо, което искате да се промени в онлайн търговията в България до края на 2022 г., за да улесни вашите продажби и процеси?

Що се отнася до нашата сфера, то бихме искали да видим либерализация на режима, така че потребителите да могат да купуват лекарствени продукти по лекарско предписание и онлайн.

Мъж и жена се карат. Жената: - Божеее вземи ме... Мъжът: - Аааа не е той будала като мене...
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Намерена ли е легендарната лилава роба на Александър Велики?

Намерена ли е легендарната лилава роба на Александър Велики?

Любопитно Преди 25 минути

Според древногръцкия писател Ефип от Олинт Александър се възползвал от привилегията си на пурпурен цвят почти всеки ден

,

Как жените екшън звезди са поразявали през вековете

Любопитно Преди 25 минути

Съществува погрешно схващане, че „екшън филмите“ са предимно за мъже, но жени екшън звезди и каскадьори има от самото начало на киното

<p>Защитата на Нойзи поиска спиране на делото за отнемане на автомобила му</p>

Защитата на Ивайло Цветков поиска спиране на делото за отнемане на автомобила му

България Преди 1 час

През 2023 година Нойзи беше заловен да шофира след консумация на алкохол

След арестите в Петрич: Решават на колко от задържаните да повдигнат обвинение

След арестите в Петрич: Решават на колко от задържаните да повдигнат обвинение

България Преди 1 час

По случая е образувано досъдебно производство в Софийската градска прокуратура

Шофьор заби автомобила си в стълб и загина на място

Шофьор заби автомобила си в стълб и загина на място

България Преди 1 час

Инцидентът е станал във Варна

<p>Кого почита църквата днес</p>

Почитаме паметта на свети Галактион и на съпругата му Епистима

Любопитно Преди 1 час

Животът им бил посветен на вярата в Бога

Как функционира системата на Избирателната колегия в САЩ

Как функционира системата на Избирателната колегия в САЩ

Свят Преди 1 час

Може ли кандидатът, спечелил народния вот, да загуби изборите?

Племето на Дръзките се разпадна в “Игри на волята”

Племето на Дръзките се разпадна в “Игри на волята”

Любопитно Преди 1 час

Червените плениха Гешев и Магдалена, а Калоян и Борисенко се присъединяват към Силните

"Всеки глас е от значение": Камала Харис с последен предизборен митинг

"Всеки глас е от значение": Камала Харис с последен предизборен митинг

Свят Преди 2 часа

Финалното събитие беше с участието на много американски звезди

Пускат движението по част от бул. "Сливница" в София

Пускат движението по част от бул. "Сливница" в София

България Преди 2 часа

Продължава работа по реконструкцията на ул.“Опълченска“ в участъка между бул.“Сливница“ и бул.“Тодор Александров“

Изслушват Екатерина Захариева в Брюксел

Изслушват Екатерина Захариева в Брюксел

Свят Преди 2 часа

За да бъде одобрена кандидатурата ѝ, тя трябва да получи 2/3 от гласовете

.

След години на върха: Макс най-накрая е детрониран като най-популярното име на куче

Любопитно Преди 2 часа

За 2022 г. и 2023 г. най-популярното мъжко куче беше Макс, но сега царуването на популярното име като номер едно приключи.

Снимката е илюстративна

Бурята "Рафаел" набира скорост, насочва се към Ямайка и Куба

Свят Преди 2 часа

Прогнозираната максимална скорост на вятъра е до 160 км/час

Пентагонът: В Русия има до 12 000 севернокорейски военнослужещи

Пентагонът: В Русия има до 12 000 севернокорейски военнослужещи

Свят Преди 3 часа

"Проучват се" съобщенията за предполагаеми бойни операции

,

Как правилно да тренирате коремните си мускули

Любопитно Преди 3 часа

Броят на упражненията и подходите зависи от индивидуалните цели и нивото на подготовка на всеки човек