Как се променя остарелия модел на аптечния пазар
Източник: iStock/Getty Images

Представете Вас и Вашата компания в няколко изречения?

Ние сме SOpharmacy, верига аптеки, с над 200 обекта в 46 града. Развиваме и собствена онлайн аптека sopharmacy.bg, която има над 700 хиляди посетители всеки месец, а в нея предлагаме различни услуги, включително иновативната и популярна такава „Кликни и вземи“.

Историята на SOpharmacy започна през 2015 г., когато представихме нашата концепция, която имаше за цел да промени остарелите модели на аптечния пазар в България. В нашите обекти всеки елемент е така измислен и създаден, че да надгражда разбирането ни за грижа – от откритата и приветлива среда, през подредбата на портфолиото в ясни категории по предназначение, симптоми и терапии, до върховия елемент – взаимодействието с фармацевта. Защото в SOpharmacy фармацевтът е здравен партньор и съветник, и има експертизата да предоставя консултация по различни дискомфортни състояния.

От 2017 г. развиваме и портфолио продукти под собствената ни марка, като към момента то наброява близо 100 такива в различни категории. За 7 години постигнахме редица успехи и имаме много поводи за гордост.

Откога съществува компанията, колко души работят в нея и какво наложи създаването на онлайн аптеката?

Източник: SOpharmacy

От създаването на SOpharmacy сме фокусирани и върху нашата дигитална стратегия. Ние следваме нуждите на клиента - амбицията ни е да създадем цялостен omni channel, в който да съчетаем предимствата на физическите ни обекти и онлайн. Първата стъпка в тази посока беше именно създаването на online аптеката sopharmacy.bg, която непрекъснато надграждаме и разширяваме като функционалности, асортимент и промоционални активности.

Разкажете за вашите продукти и как поддържате интереса към тях?

Нашето портфолио надхвърля 11 000 продукта.

В онлайн канала ни, предвид строгия регулаторен режим, предлагаме единствено лекарствени продукти, които са без лекарско предписание, козметика и други.

Както вече споделихме, развиваме и портфолио от продукти под собствения ни бранд, които са около 100, разпределени в различни категории. Те са налични както във физическите ни обекти, така и в онлайн канала ни.

Когато говорим за интереса на потребителя – то сме щастливи да споделим, че SOpharmacy успя да предложи на своите клиенти над 1000 промоционални предложения на месечна база. За пример, само през юни те достигат 2300.

Източник: SOpharmacy

Къде се продава по-лесно: онлайн или офлайн?

Трудно е да се даде еднозначен отговор, когато говорим за продажба на лекарствени продукти. Дори и да го погледнем само през призмата на потребителя, то отново няма един категоричен отговор. В действителност, в световен мащаб се наблюдава много сериозен интерес и ръст в онлайн продажбите, защото потребителят е улеснен да пазарува в удобно за него време, място и през предпочитано от него устройство. При покупката на лекарствени продукти обаче, без значение дали са по лекарско или без лекарско предписание, та дори и при козметиката, потребителят продължава да търси контакта с фармацевт. Защото фармацевтът е достъпният здравен консултант, а аптеката все повече се налага като най-близкия здравен център. Затова ние въведохме модела „Кликни на sopharmacy.bg и вземи от най-удобната аптека SOpharmacy”, който позволява на клиента да пазарува онлайн, но да вземе поръчката си от удобна за него аптека, като запазим контакта му с фармацевта.

Източник: SOpharmacy

Какви онлайн маркетингови активности имате всеки месец?

Извън регулярните ни месечни промоционални активности, за всички потребители сме изградили и своя лоялна програма, участниците, в която получават различни отстъпки, промоционални талони и други. Също така си партнираме и с Lidl, като всеки притежател на карта Lidl Plus, на месечна база, получава отстъпка за различни продукти в нашите обекти и в онлайн аптеката ни. Регулярно организираме и т.нар. „Супер седмици“, които също са обвързани с допълнителни промо активности.

Освен тях, всеки месец предлагаме различни видове измервания - на телесни показатели, дермоанализ, костна плътност и други. Партнираме си и с компании в сектора на грижата за здравето, с които поставяме акцент върху различни социално значими проблеми като диабета, затлъстяването и други.

Кои нови маркетингови инструменти или рекламни похвати ви се иска да приложите, а все още не сте?

В действителност ние прилагаме доста широк микс от маркетингови инструменти, като скоро ни предстои да представим още един такъв за нашите клиенти, който засега ще запазим в тайна. Това, което можем да споделим обаче е, че той ще надгради цялостното изживяване на клиента в света на SOpharmacy.

През 2020 г., точно по време на пандемията, успешно стартирахме и нова платформа, която да поддържа онлайн операциите ни. Тя ни дава богат набор от възможности като по-добра подредба на продуктите, оптимизация на търсенето, и най-важното – това да персонализираме услугите спрямо клиентското поведение. Разбира се, персонализацията е продължителен процес, но въпреки това ние сме силно фокусирани да предлагаме на всеки пациент това, от което се нуждае и което е подходящо за него.

Как разбрахте за конкурса на eCommerce Academy?

За eCommerce Academy първоначално разбрахме от вашите онлайн активности, а регулярна информация започнахме да получаваме чрез Newsletter кампанията. Впоследствие имахме възможността да се присъединим и към групата eCommerce Academy Private Group, чрез която получаваме и полезна информация.

Кой е най-силният ви мотив да участвате в конкурса eCommerce Academy Awards 2022 г.?

Източник: iStock/Getty Images

Вярваме, че за близо седем години от създаването ни, развихме една наистина стойностна и модерна онлайн аптека. Залагаме на иновативни технологии и инвестираме много в това да изградим един цялостен омникален ритейл. Ние работим фокусирано, за да постигнем целта си, да предложим на българските пациенти една модерна аптека- такава, каквато виждаме в развитите държави.

За нас конкурсът eCommerce Academy Awards е форум, който осветлява добрите примери и дава възможност за обмяна на опит. А ние имаме какво да споделим.

Споделете едно нещо, което искате да се промени в онлайн търговията в България до края на 2022 г., за да улесни вашите продажби и процеси?

Що се отнася до нашата сфера, то бихме искали да видим либерализация на режима, така че потребителите да могат да купуват лекарствени продукти по лекарско предписание и онлайн.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Паметта на кой виден чудотворец почитаме днес

Паметта на кой виден чудотворец почитаме днес

Любопитно Преди 2 минути

Целия си живот той прекарал в молитва и монашески подвизи

Странната гробница на фараона Шепсескаф може да има астрономическо обяснение

Странната гробница на фараона Шепсескаф може да има астрономическо обяснение

Любопитно Преди 17 минути

Какво е астрономическото обяснение четете в следващите редове

<p>Извънредно заседание на Здравната комисия в НС</p>

Здравната комисия заседава извънредно за финансирането на държавните психиатрии

България Преди 1 час

Ще бъдат изслушани министрите на здравеопазването и на финансите

.

Нещо „странно“ се случи на мишките, които живяха на МКС в продължение на 37 дни

Любопитно Преди 1 час

НАСА е изчислила, че на всеки месец в Космоса плътността на костите, които носят тежест, намалява с поне 1 процент

<p>2 април: Империята отвръща на удара и печели войната</p>

2 април: Империята отвръща на удара и печели войната

Любопитно Преди 1 час

Вижте какво се е случило на този ден в историята

<p>Валежите ще започнат да намаляват</p>

Валежите ще започнат да намаляват

България Преди 1 час

Вижте прогнозата за времето за следващите няколко дни

Microsoft пуска нови функции за Copilot+ PC устройствата

Microsoft пуска нови функции за Copilot+ PC устройствата

Технологии Преди 1 час

Част от тях досега бяха ексклузивни само за модели с процесори Snapdragon

Златните с нова впечатляваща победа в Hell’s Kitchen

Златните с нова впечатляваща победа в Hell’s Kitchen

Любопитно Преди 8 часа

Младото острие на Сините Едуард получи номинация за изгонване

Украйна унищожи руското командване в Херсонска област

Украйна унищожи руското командване в Херсонска област

Свят Преди 9 часа

Бомбата GBU-62 буквално е влязла през вратата на бункера

Израел маха всички мита върху вноса от САЩ

Израел маха всички мита върху вноса от САЩ

Свят Преди 10 часа

Съединените щати са най-близкият съюзник на Израел

Германия конфискува танкер с руски петрол

Германия конфискува танкер с руски петрол

Свят Преди 10 часа

Европейският съюз включи плавателния съд в списъка със санкции срещу Русия

Удължиха помощта за украинските бежанци

Удължиха помощта за украинските бежанци

България Преди 11 часа

Удълженият срок ще бъде използван за финализиране на нова програма за закрила

Бащата на 12-годишното момиче, убито от катастрофа: Не мога да я видя

Бащата на 12-годишното момиче, убито от катастрофа: Не мога да я видя

България Преди 11 часа

Детето пътувало с баба си и дядо си по пътя Плевен - Луковит

Откриха мъртъв четвърти войник на САЩ в Литва

Откриха мъртъв четвърти войник на САЩ в Литва

Свят Преди 11 часа

Войниците бяха в неизвестност от миналия вторник

ДПС-ДПС реши да подкрепи кабинета „Желязков“

ДПС-ДПС реши да подкрепи кабинета „Желязков“

България Преди 12 часа

ДПС-ДПС ще продължи подкрепата си до приемането на еврото

Почина легендарният барабанист на "Щурците"  Георги Марков

Почина легендарният барабанист на "Щурците" Георги Марков

България Преди 12 часа

Той напусна този свят на 73-годишна възраст